پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:21 - 1395/10/11

یک فوتبالیست وارد فضای سیاسی شد

روز گذشته فهرست اسامی 150 نفر دیگر از حامیان "جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی" منتشر شد.

به گزارش کارگرآنلاین، روز گذشته فهرست اسامی 150 نفر دیگر از حامیان "جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی" منتشر شد.
به گزارش تسنیم، در این لیست اسامی افرادی همچون سید عزت‌ا... ضرغامی، پرویز داودی، داود دانش جعفری، نریمان پناهی، محمدحسین حسین زاده بحرینی، سید مهدی خاموشی، محمد روح‌الامینی، سید رضا نریمانی،حبیب کاشانی، حسن غفوری‌فرد، علیرضا قزوه، ابراهیم کارخانه ای، حمید استیلی و... دیده می شود. پیش از این نیز 210 نفر از فعالان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از این جبهه حمایت کرده بودند. همچنین نخستین نشست هم‌اندیشی موسسان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه (7 دی‌‌ماه) با حضور اعضای هیئت موسس و حامیان این جبهه در مجتمع فرهنگی شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد. در این جلسه محسن رضایی، محمد ناظمی‌اردکانی، غلامعلی حدادعادل، مجتبی رحماندوست، الهه راستگو، محمدمهدی زاهدی، لاله افتخاری، الیاس نادران، اقبال شاکری، حجت‌الاسلام سید صدرالدین شریعتی، مسعود زریبافان، محمد علی پورمختار، حجت‌الاسلام پناهیان، محمدباقر ذوالقدر و برخی دیگر از چهره‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی حضور داشتند.
 
پناهیان: اصل تشکیل جبهه مردمی از نتیجه انتخابات مهمتر است
به گزارش بیان معنوی، حجت الاسلام پناهیان نیز در این نشست با بیان اینکه تشکیل این جبهه علامت نوعی بلوغ سیاسی است، گفت: به نظرم این تشکیلات نشان دهندۀ تغییر در روش سیاست‌ورزی نیروهای انقلاب است. قبلاً به صورت حزبی-به معنای پاتوقی- تصمیم‌گیری می‌شد، اما الان بناست به صورت مردمی در یک سازماندهی گسترده تصمیم‌گیری‌ها انجام شود. این جبهه را باید فراتر از احزاب رایج دانست که می‌تواند جریان‌های متعدد دلسوز برای انقلاب را در کنار یکدیگر جمع کند. وی همچنین تأکید کرد: درست است که باید از موج سیاسی انتخابات برای قوام این تشکیلات استفاده شود، ولی نباید این تشکیلات فقط مصرف انتخاباتی داشته باشد. چون به نظر من اصل تشکیل این جبهه مردمی، از نتیجۀ انتخابات ریاست جمهوری مهم‌تر است.
برگزاری مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در نیمه اول بهمن

در ادامه این جلسه خانم مرضیه وحید دستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این مجمع با حضور بیش از 1000 نفر از چهره های شاخص جریان انقلاب در سراسر کشور در نیمه اول بهمن برگزار خواهد شد. وی افزود: در این جلسه تصمیمات بعدی درباره روند حرکت جبهه اتخاذ می‌شود. ستاد اجرایی این جبهه نیز امیرابراهیم رسولی را به عنوان مسئول روابط عمومی و تبلیغات این جبهه منصوب کرد. همچنین در این جلسه با پیشنهاد هیئت موسس و اعلام حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان و تأیید مجمع عمومی 200 نفره، خانم مرضیه وحیددستجردی به عنوان سخنگوی این جبهه انتخاب شد.

جلیلی: هم افزایی کسانی که نگاه مشترک مبتنی بر تفکر انقلاب دارند، اهمیت دارد
همچنین به گزارش فارس، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در بندرعباس در پاسخ به سوالی درباره اعلام موجودیت جبهه مردمی انقلاب اسلامی گفت: من هم این خبر را از رسانه ها شنیدم. آن چیزی که اهمیت دارد این است که کسانی که یک نگاه مشترک مبتنی بر تفکر انقلابی دارند، حتما هم افزایی آنها اهمیت دارد. هر چقدر این نگاه هم افزا شود، موجب تقویت این نگاه می شود. مهمترین اصل در این موضوع این است که وحدت گفتمانی ایجاد کنیم. جلیلی افزود: این که افرادی در راستای هم افزایی کار کنند خوب است اما بر اساس چه گفتمانی؟ شاخص هم در این هم افزایی مقام معظم رهبری هستند؛ ما باید بررسی کنیم به چه میزانی توانسته ایم با این شاخصه ها منطبق باشیم. در این چارچوب هر جریان و گروهی، چه 10 نفر چه 12 نفر که بتوانند به این هم افزایی کمک کنند، مفید خواهد بود. جلیلی افزود: قرار نیست وحدت قبیلگی باشد، قرار ما این است که وحدت گفتمانی باشد. در وحدت گفتمانی مسائلی مانند نسبت با جریان اشرافیت، عدالت اجتماعی، مبارزه با آمریکا، مقاومت، رسیدگی به محرومان و توزیع عادلانه فرصت ها مورد سوال و بررسی قرار می گیرد. اگر نگاه ما شکلی باشد و به محتوا توجه نکنیم، هر عنوانی به تنهایی مشکل را حل نخواهد کرد./خراسان
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین