پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:16 - 1395/10/12

رئیس سازمان صنعت و معدن می‌گوید تعهدی در کار نیست

بیکاری ۴۰۰ کارگر با تصمیم سهامداران فولاد زاگرس

کارگران بیکار شده فولاد زاگرس خواستار این هستند که زنجیره فولادی که قرار است در قروه کردستان ایجاد شود، در محل همان کارخانه قبلی و با بکارگیری کارگران بیکار شده راه‌اندازی شود.

به گزارش کارگرآنلاین، تعدادی از کارگران بیکار شده فولاد زاگرس در قروه کردستان، از تصمیم مسئولان برای ایجاد زنجیره فولاد در کردستان ابراز نگرانی کردند.

این کارگران می‌گویند تصمیم به تاسیس یک کارخانه فولاد جدید در قروه نگران‌کننده است؛ چرا که فولاد زاگرس و تاسیسات آن چند سال است که بلااستفاده مانده و ۴۰۰ کارگر متخصص آن بیکار هستند.

این کارگران با بیان اینکه بهتر است مسئولان به جای مکان یابی و ایجاد اشتغال در یک نقطه جدید، فکری به حال کارگرانی بکنند که با وجود تخصص، از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند و تخصصشان بدون استفاده مانده است؛ گفتند: اگر قرار است چند سال طول بکشد تا تاسیسات جدید راه‌اندازی شود، چرا از ظرفیت‌های بیکارمانده فولاد زاگرس استفاده نمی‌شود.

در همین رابطه، محمد دره رزمی، رئیس سازمان صنعت و معدن استان کردستان، به ایلنا گفت: تاسیس زنجیره فولاد در کردستان، تصمیم وزارت صنعت و معدن است و در سال ۹۳، مصوب شده است. ایجاد این زنجیره فولاد، فقط مربوط به قروه نیست، بلکه قرار است، در سقز، بیجار و قروه تاسیس شود.

دره رزمی در پاسخ به این پرسش که چرا فولاد زاگرس دوباره راه‌اندازی نمی‌شود؛ گفت: یکی از آلترناتیو‌ها همین فولاد زاگرس است و احتمال دارد در قروه همین مجموعه را برای راه‌اندازی انتخاب کنیم.

رئیس سازمان صنعت و معدن در ارتباط با نگرانی کارگران بیکار شده فولاد زاگرس گفت: هیچ تعهدی به آن کارگران نداریم. این ۴۰۰ نفر با مجموعه‌ای همکاری می‌کردند که مجموعه تعطیل شده و آن‌ها تسویه حساب کرده‌اند؛ لذا تعهدی به استخدام مجدد آن‌ها نداریم. البته استفاده از تجربه آن‌ها می‌تواند مفید باشد.

گفتنی است، شرکت فولاد زاگرس به موجب مجمع فوق العاده‌ای که در اسفند ماه ۹۲ توسط سهامداران عمده این شرکت شامل صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد و سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، منحل اعلام شد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین