پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:52 - 1395/10/12

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران درخواست کرد:

رئیس‌جمهور درباره مطالبات شهرداری از دولت پاسخ دهد

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران از رییس جمهور درخواست کرد در گفت‌وگوی تلویزیونی امشب خود درباره مطالبات شهرداری تهران از دولت و برنامه پرداخت آن که جزو حقوق شهروندی تهرانی‌ها است، توضیح دهد.

به گزارش کارگرآنلاین، مجتبی شاکری در جریان جلسه غیرعلنی امروز شورای شهر تهران با اشاره به گفت‌وگوی تلویزیونی امشب رییس جمهور گفت: انتظار می‌رود رییس جمهور درباره مطالبات شهرداری تهران که مکرر تکرار شده اما بی‌پاسخ مانده است، پاسخ داده و درباره جزییات سهم شهروندان پایتخت‌نشین از منابع دولتی به واسطه هزینه‌هایی که دولت با استقرار در تهران به آنها تحمیل می‌کند، توضیح دهد.

شاکری همچنین خواستار پاسخ‌گویی رئیس‌جمهور درباره تمهیدات دولت در زمینه تحقق مدیریت یکپارچه شهری، اهتمام در نوسازی بافت فرسوده، تامین ناوگان مترو و اتوبوسرانی و نیز نوسازی خودروهای فرسوده شد و افزود: بخشی از مصائبی که تهرانی‌ها در ترافیک تحمل می‌کنند ناشی از عدم اهتمام جدی دولت به پرداخت مطالبات مترو تهران و تامین 1000 واگن دیگر است. ضمن اینکه با وجود نیاز تهران به 11 هزار دستگاه اتوبوس، در حال حاضر تنها حدود شش‌هزار دستگاه اتوبوس در ناوگان پایتخت وجود دارد که حدود چهار هزار دستگاه آن در سن فرسودگی است.

وی با بیان اینکه رایزنی‌های اولیه در موضوع انتقال نمایشگاه بین‌المللی و برگزاری نمایشگاه‌های تهران در شهرآفتاب صورت گرفته است، از رییس‌جمهور درخواست کرد در گفت‌وگوی تلویزیونی خود درباره علت عدم ایفای تعهدات دولت در این رابطه توضیح دهد.

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه وضعیت مترو و ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران به دلیل عدم حمایت دولت بسیار وخیم است، گفت: این وضعیت با بندهای بسیاری از منشور حقوق شهروندی که رییس‌جمهور اخیرا آن را ابلاغ کرد مغایر است. از این رو لازم است آقای روحانی در گفت‌وگوی امشب خود با مردم، توضیح دهد که در صورت مشاهده نقض این منشور، به کدام نهاد باید مراجعه کنند و ضمانت اجرایی120 ماده منشور یاد شده چیست.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره عمار به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی در پایتخت و کشور، گفت: این جشنواره یک رویداد مردمی، کم‌هزینه و با شرکت بسیاری از هنرمندانی است که نسبت به انقلاب اسلامی دغدغه‌‌مند و اهل نقد درون‌گفتمانی هستند.

به گفته شاکری، 1200 اثر به دبیرخانه این جشنواره واصل شده و آثار برگزیده در بیش از سه‌هزار نقطه کشور به نمایش درآمده است که رخداد متفاوتی در میان جشنواره‌های گوناگون فیلم به شمار می‌رود و به کشف استعدادهای بسیاری منجر خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد بنیان‌گذاران این جشنواره که مورد تشویق رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفتند، در ادامه این مسیر نیز موفق باشند.

رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران در ادامه ضمن تبریک سال نو میلادی به شهروندان مسیحی، از نامگذاری معبری در منطقه 11 به نام شهید آشوری «رابرت لازار» خبر داد و گفت: شهدای آشوری برای ملت ایران بسیار ارزشمند و از افتخارات بزرگ کشور ما هستند و برای ما یهودی، مسیحی، زرتشی و سنی‌مذهب با دیگر هموطنان هیچ تفاوتی ندارد./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین