پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:25 - 1395/10/18

رفع تکلیف به شیوه دانشور؛

وقتی عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران جلسات شورا را مهم نمی‌داند!

در شرایطی که یکی از اعضا دو برابر جلسه غیر متوالی و پنج برابر جلسه متوالی غیب کرده است چه حکمی برای وی در این شورا مد نظر قرار می‌گیرد؟

بهگزارش کارگرآنلاین، چرا خانم اصلاح‌طلب شورای شهر تهران جلسات شورا را مهم نمی‌داند؟سرویس سیاست مشرق - فاطمه دانشور از جمله اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران است که این روزها تعداد غیبت‌هایش در جلسات این شورا به عدد 30 رسیده است. وی که به طور همزمان در اتاق بازرگانی هم فعالیت دارد،‌ شرکت در جلسات اتاق بازرگانی را مهمتر از شورای شهر تهران خوانده و بیان کرده است:‌ «من اگر در جلساتی به غیر از جلسه شورا شرکت کردم به این دلیل بوده که آن جلسه قطعا مهم تر از جلسه شورا بوده و ترجیح دادم آنجا حضور داشته باشم.»

این درحالی است که در تبصره 1- مبحث اول آیین‌نامه شورای شهر تهران که به موضوع «جلسات رسمی شورا و لزوم حضور اعضا» می‌پردازد آمده است: «عضوی که شش جلسه متوالی و یا دوازده جلسه غیر متوالی از اوقات رسمی، شورا و کمیسیون را بدون عذر موجه (به تشخیص شورا) در یک سال غیبت نماید موضوع برای سلب عضویت وی به هیأت حل اختلاف موضوع ماده 82 قانون شوراهای اسلامی کشور ارجاع خواهد شد.»
حال بایستی این سئوال مطرح شود وقتی یکی از اعضا دو برابر جلسه غیر متوالی و پنج برابر جلسه متوالی غیب کرده است چه حکمی برای وی در این شورا مد نظر قرار می‌گیرد؟

البته آنچنان که دانشور بیان کرده، غیبت‌های وی از قبل هماهنگ شده بوده است اما تعداد جلساتی که بنابر اطلاع سایت شوراآنلاین وی غیبت داشته بیش از حد معمول و حد نصاب غیبت‌های موجه آیین نامه است.

این عضو شورای شهر تهران همچنین در خصوص اینکه آیین نامه شورای شهر تهران در این باره چه حکمی دارد اظهار بی‌اطلاعی کرده و بیان کرده است که بعید می‌داند که تعداد غیبت وی در جلسات شورای شهر تهران به عدد 30 برسد. اما به نظر می‌رسد که در این خصوص بایستی شفاف‌سازی لازم صورت گیرد.

با این حال باید به شیوه جدیدی از عضویت در شورای شهر تهران اشاره کنیم که در آن فردی که به واسطه رای مردم برای خدمت‌رسانی به عضویت این شورا درآمده است بدون توجه به مسئولیتی که بر عهده‌اش قرار داده شده خود را مشغول کارهای دیگر می‌کند.

از سوی دیگر مشخص نیست که این نماینده چگونه تشخیص داده است که جلسات شورای شهر تهران آنچنان دارای اهمیت نیست که وی وقت خود را در آن بگذراند و باید این سئوال را مطرح کرد که اگر این جلسات مهم نیست چرا تشکیل می‌شود و هیئت رئیسه که رتبه بالاتری از یک عضو عادی دارند خود در این جلسات حضور فعال دارند و سئوال کلی این است که اگر وی جلسات شورای شهر تهران را مهم نمی‌داند چرا در انتخابات شرکت کرده و به عضویت آن درآمده است؟

منبع: مشرق

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین