پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:22 - 1395/10/23

علت پرداخت حقوق های نجومی افشا شد

رئیس دیوان محاسبات کشور در سومین همایش ملی استانداردهای حسابداری از دلایل پرداخت حقوق های نجومی سخن گفت.

به گزارش کارگرآنلاین، عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور در سومین همایش ملی استانداردهای حسابداری بخش عمومی، اظهار داشت: بررسی‌ها از اوضاع حسابرسی  کشور نشان دهنده این است که در حوزه نظارت مشکل و آسیب‌های جدی وجود دارد که موجب وقوع تخلفات مختلفی شده است.
 
وی تصریح کرد: نمی توان منکر نظارت دستگاه‌های ناظر شد و طبق نتیجه تحقیقات بین المللی اگر دستگاه‌های نظارتی وجود نداشتند تخلفات،  انحرافات و فسادها تا 200 برابر افزایش پیدا می کرد.
 
رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به چالش‌ها و آسیب‌های نظام حسابداری و حسابرسی در بخش عمومی بیان کرد: با توجه به تصدی‌گری دولت در اجرا، شرایط برای رانت خواری و فساد فراهم شده است.
 
عادل آذر هماهنگی دستگاه‌ها برای بهبود استاندارد سازی حسابرسی‌ها را الزامی دانست و گفت: کنترل‌های داخلی بطور کامل اجرایی  نشده یا مدیران آنها باور ندارند و با استانداردسازی بودجه می‌توان شاهد شفافیت صورت‌های مالی و کاهش موازی کاری و هدر رفت هزینه‌ها بود.
 
وی با تاکید بر هم راستایی و هماهنگی دستگاه‌های نظارتی، بیان کرد: در فرمان 8 ماده‌ای رهبری بر ایفای نقش صحیح  دستگاه‌ها تاکید شده است.

رئیس دیوان محاسبات کشور عنوان کرد:‌ بسیار مطلوب بود که گزارش مشترک با امضای سه قوه برای پرونده‌ حقوق‌های نا متعارف ارائه دا می‌شد.

عادل آذر به لزوم اجرای سیستم‌های هوشمند حسابرسی اشاره کرد و بیان داشت: هوشمند سازی نظام‌های حسابداری و حسابرسی الزامی است و اگر این سیستم در سال‌های پیش شروع بکار می کرد به مدیران هشدارهای لازم در خصوص امکان بروز حقوق‌های نا متعارف ابلاغ می شد.
 
وی در پایان تاکید کرد: برای جلب اعتماد مردم و بهبود نظارت‌ها و حسابرسی‌ها، استقرار نظام استاندارد حسابداری بخش عمومی ضروری است./باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین