پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:37 - 1395/10/27

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

انتقال بیمه تامین اجتماعی به وزارت بهداشت امکان‌پذیر نیست

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس معتقد است که ساختار شورای عالی بیمه جهت رفع مشکلات حوزه درمان و ارائه خدمات با کیفیت، باید اصلاح شود.

به گزارش کارگرآنلاین، همایون هاشمی در توضیح تعیین تکلیف مشکلات وزارت بهداشت با سازمان‌های بیمه‌گر، گفت: بخش تخصصی بیمه درمان به لحاظ اجرا، رهبری و سیاست‌گذاری در بسیاری از کشورها که از شاخص‌های بالایی هم در حوزه بهداشت و درمان برخوردارند، زیر نظر حوزه بهداشت و سلامت است اما در کشور ما عدم وجود این موضوع سبب عدم پاسخگویی بیمه‌ها و حتی وزارت بهداشت در برخی سطوح شده است.

وی افزود: انتقال بیمه تامین اجتماعی به وزارت بهداشت امکان‌پذیر نیست چون حقوق کارگران است اما می‌توان سیاست‌گذاری بخش درمان را به وزارت بهداشت واگذار کرد تا به عنوان متولی پاسخگوی هزینه‌کرد بیمه و مراکز درمانی باشد. هاشمی با یادآوری اینکه در ایران فعالیت بیمه‌ها تناسبی با اقدامات در حوزه سلامت ندارد، تصریح کرد: برای بهبود وضعیت بیمه‌ها و ارائه خدمات با کیفیت از سوی حوزه سلامت کشور باید بخش سیاست‌گذاری و رهبری شورای عالی بیمه زیرنظر متولیان اجرای حوزه سلامت قرار گیرد.

وی با انتقاد از ظرفیت‌سازی‌های اشتباه در گذشته، ادامه داد: در چنین شرایطی یا سیاست‌گذاری شورای عالی بیمه باید به وزارت بهداشت واگذار شود یا با توجه به شرایط کنونی جامعه تعداد آرای وزارت بهداشت در شورای عالی بیمه افزایش یابد، ضمن آنکه دولت و ریاست جمهوری هم می‌تواند این موضوع را مدیریت کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: شورای عالی بیمه اساسنامه‌ای دارد که تغییر و اصلاح این اساسنامه قانونی نیازمند ارائه لایحه از سوی دولت است، بنابراین امید است دولت به این موضوع توجه کند و گام‌های عملیاتی برای اصلاح وضعیت و رفع مشکلات حوزه درمان بردارد.

 
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین