پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:51 - 1395/10/27

ساخت و ساز کشور در دست فاقد صلاحیت‌ها

سالانه ۱۵۰۰ کارگر کشته می‌شوند

معاون امور ساختمان و مسکن وزیر راه از حذف افراد فاقد صلاحیت در فرآیند ساخت و ساز خبر داد و گفت: سالانه ۱۵۰۰ نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش کارگرآنلاین، حامد مظاهریان اظهار کرد:  آمار حوادث ناشی از کار در ایران نشان می‌دهد سالانه 1500 نفر جان خود را در اثر حوادث ناشی از کار از دست می‌دهند که درصدی از این حادثه‌ها در فرآیندهای تولید ساختمان است. این آمار غیرقابل قبول است و تلاش‌های مضاعفی باید صورت بگیرد تا این آمار کاهش پیدا کند.

وی با بیان این‌که یکی از مسائلی که در زمینه باید مدنظر قرار بگیرد عدم به کار گیری افراد فاقدصلاحیت در فرآیند ساختمانی است، افزود: مطابق قانون نظام‌مهندسی ساختمان، تنها افراد با صلاحیت حق دخالت در ساخت و ساز را دارند. این نکته را مدنظر قرار دهیم که واقعا تولید ساختمان به پیچیدگی هر مقوله تخصصی دیگر است که سایر صنوف انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: مجموعه وزارت راه و  جامعه مهندسی انتظار دارد در مورد ساخت و ساز نیز مانند سایر تخصص‌ها، همچون طبابت، تعمیرات و سایر تخصص‌ها، متخصصان واقعی به این امر وارد شوند. در واقع باید افراد متخصص که در زمینه کاری تجربه دارند و صلاحیت آنها رسما تایید شده باید به ساخت و ساز بپردازند. در صنعت ساختمان متاسفانه ما همچنان شاهد شرکت افراد فاقد صلاحیت هستیم. در حالیکه جامعه مهندسی آمادگی برای ایفای نقش خود دارد و شهرداری‌ها از توجه به قانون و جلوگیری از حضور افراد فاقد صلاحیت، خودداری می‌کنند.

به گفته این مقام مسئول، کسانی هنوز مبادرت به ساخت می‌کنند که فاقد هرنوع صلاحیتی در این زمینه هستند و مهندسان در بسیاری موارد کنار گذاشته می‌شوند./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین