پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:04 - 1395/10/28

قائم مقام دبیرکل کانون کارفرمایان عالی ایران:

بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان اقدام مناسبی در راستای اقتصاد مقاومتی است

قائم مقام دبیرکل کانون کارفرمایان عالی ایران با بیان اینکه بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب اقدام مناسبی در راستای اقتصاد مقاومتی است، گفت: این عمل کمک شایانی به کارگاه هایی که در رکود بودند یا به تازگی از رکود خارج شده اند، می کند.

به گزارش کارگرآنلاین، مرتضی رجبی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: کارفرمایان انتظار دارند دستگاه های اجرایی دیگر از جمله سازمان مالیاتی و بانکها نیز بابت طلب های معوقی که از کارفرمایان دارند و با جرائم مواجه شده اند، مانند سازمان تامین اجتماعی عمل کنند.
وی با بیان اینکه کارگاه ها به علت نوسانات اقتصادی و کاهش نقدینگی حتی در پرداخت روزانه حقوق کارگران مشکل داشتند، افزود: عدم پرداخت حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی صرفا ناشی از عدم توان مالی کارفرمایان بوده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بدهی کارفرمایان به دو دسته تقسیم می‌شود؛ افزود: بخشی از آن مربوط به تولیدکنندگانی است که به دلایل مشکلات اقتصادی که در سال‌های اخیر داشتند، با کمبود نقدینگی روبه‌رو شده‌اند و قاعدتا با این نوع بخشودگی، مشکلاتشان کاهش پیدا می‌کند. اما بخش دیگری از این بدهی مربوط به پیمانکارانی می‌شود که به دلیل عدم اطلاع از قوانین مربوطه نوعی بدبینی نسبت به میزان بدهی‌های خود دارند.
وی گفت: به نظر می‌رسد اطلاع رسانی قوانین توسط سازمان تامین‌اجتماعی می‌تواند بسیار موثر واقع شود.
قائم مقام دبیرکل کانون کارفرمایان عالی ایران تصریح کرد: انتظار می رود سازمان تامین اجتماعی با بررسی و شناخت این کارگاه ها و ایجاد اقساط بلند مدت برای پرداخت بدهی کارفرمایان، همکاری لازم را با واحدهای اقتصادی کم توان داشته باشد.
رجبی تاکید کرد: اقدام سازمان تامین اجتماعی در خصوص بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب بسیار مناسب و مساعدت بزرگی برای تمامی کارگاه ها و واحدهای اقتصادی است.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین