پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ11012:21 - 1395/10/28

تجمع کارگران پالایشگاه کرمانشاه در اعتراض واگذاری آن به بخش خصوصی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان کرمانشاه در ادامه اعتراضات مردمی به واگذاری پالایشگاه نفت کرمانشاه‌، نامه‌ای به رئیس جمهوری برای جلوگیری از این امر نوشتند.

به گزارش کارگرآنلاین، در ادامه اعتراضات مردمی به واگذاری پالایشگاه نفت کرمانشاه‌، نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان کرمانشاه نامه‌ای به رئیس جمهوری برای جلوگیری از این امر نوشتند و خواستار توقف هر چه سریع‌تر این واگذاری شده‌اند‌.

بدهی 90 هزار میلیارد تومانی پالایشگاه آناهیتا علت واگذاری این پالایشگاه عنوان شده است در حالی که پالایشگاه آبادان نزدیک به 2 هزار میلیارد و 600 میلیون تومان بدهی دارد.

مجمع نمایندگان استان کرمانشاه معتقد هستند، اگر زمانی پالایشگاه آبادان را واگذاری کردند می‌توانند پالایشگاه کرمانشاه را نیز واگذار کنند.

سیدقاسم جاسمی، رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خواستار توضیح و اعلام روشنگری سازمان خصوصی‌سازی، وزیر اقتصاد و شخص رئیس‌جمهور نسبت به این واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی شد.

شنیدەها حاکی از آن است که این واگذاری با قیمتی در حدود 180 میلیارد تومان به مدیر‌عامل کارخانه شیر بیستون بوده است و همین موضوع تجمع اعتراضی کارگران این پالایشگاه را به‌دنبال داشت.

پالایشگاه دارای ماشین‌آلات و ابزارهای بی‌نظیری است و ریز آمار محاسبه شده این پالایشگاه با 180 میلیارد تومانی که واگذار شده است اصلا مطابقت ندارد.

کارگران و پرسنل پالایشگاه کرمانشاه با بیان اینکه اگر آهن قراضه و زمین این پالایشگاه را به حراج بگذارند، ده‌ها برابر بیش از این مبلغ ناچیز قیمت می‌کند، نسبت به این اقدام شدیدا معترض هستند، چرا که عواقب آن را به نفع استان نمی‌دانند.

به گفته حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی‌، بیش از 13 هزار قلم کالا به ارزش تقریبی 60 میلیارد تومان در انبار این پالایشگاه، 44 مخزن نفتی به ظرفیت 155 میلیون لیتر به ارزش تقریبی بیش از 200 میلیارد تومان، صد تن کاتالیست، 250 کیلوگرم طلای سفید، 440 کیلوگرم رنیوم، دستگاه مولد کمپرسور توربینی به ارزش بیش از 70 میلیارد تومان، بیش از 200 میلیارد تومان تجهیزات صنعتی و ارزش تقریبی زمین پالایشگاه به مساحت 90 هکتار از دارایی‌های آشکار این پالایشگاه است.

عبدالرضا مصری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت 100 ساله کرمانشاه را متری 50 هزار تومان واگذار کردند، گفت: زمین پالایشگاه با مساحت 90 هکتار حداقل متری چهار تا پنج میلیون تومان ارزش دارد، اما متری 50 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

پالایشگاه کرمانشاه یکی از سرمایه‌های استان و کشور بشمار می‌رود و کرمانشاهیان به ساخت و راه‌اندازی پالایشگاه آناهیتا از سوی دولت خیلی امیدوار بودند، در حالی که این‌روزها خبرهایی از واگذاری تنها پالایشگاه استان کرمانشاه به بخش خصوصی را می‌شنوند.

کرمانشاه خاطرات خوشی از واگذاری‌های کارخانجات به بخش خصوصی ندارد، عاقبت واگذاری کارخانه نساجی غرب چه شد؟ جزو بیکاری کارگران چیزی را به‌دنبال نداشته است.

استان کرمانشاه رتبه نخست بیکاری کشور را دارد، مسؤولان و دولت به‌جای  احداث و ساخت واحدهای صنعتی و اشتغال‌زایی درصدد هستند نزدیک به 2 هزار نفر دیگر را نیز بیکار کنند./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین