پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:54 - 1395/10/30

وزارت رفاه به «بازنشستگی زنان با 20 سال خدمت» معترض شد

معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مدعی است که مصوبه اخیر مجلس در خصوص بازنشستگی زنان بار مالی سنگینی را متوجه صندوق های بازنشستگی می‌کند و به همین دلیل شورای نگهبان نباید این مصوبه را تایید کند.

به گزارش کارگرآنلاین، معاون اقتصادی وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری پیرامون مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبعات اجرای مصوبه مجلس مبنی بر بازنشستگی زنان با 20 سال سابقه بدون شرط سنی و تحمیل بار مالی 10 هزار میلیارد تومانی به صندوق بازنشستگی کشوری از شورای نگهبان خواست تا اجازه تصویب نهایی این مصوبه را ندهد و با آن موافقت نکند.
«حجت الـله میرزایی» درباره تصویب قانون بازنشستگی پیش از موعد زنان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: اجرای این قانون، حدود پنج هزار میلیارد تومان برای صندوق بازنشستگی کشوری و حدود 30 هزار میلیارد تومان برای تامین اجتماعی بار مالی دارد.

معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: هنوزمحاسبه دقیقی از زیان مالی وارده به صندوق ها و از جمله صندوق بازنشستگی کشوری صورت نگرفته است اما به طورتقریبی بار مالی که به صندوق اضافه می شود قابل توجه و غیرقابل جبران است.

وی با بیان اینکه 300 هزار شاغل زن در دولت داریم که یک سوم این زنان مشمول این مصوبه می شوند گفت: دولت به هیچ وجه با سه مصوبه یاد شده موافق نبوده است و به نظر می رسد فشار مدیران صندوق‌ها، دولت را مجاب کرده که باید به شدت نسبت به منافع صندوق ها و صیانت از آن حساس باشد. طرح بازنشستگی زنان نیز یک پیشنهاد الحاقی بود و از سوی دولت مطرح نشد و امکان دفاع و محاجه کارشناسی برای آن فراهم نشد.

وی با اشاره به اینکه این طرح نیازمند انجام کار کارشناسی بود گفت: اگر این کار حتی از سوی مرکز پژوهش های مجلس کارشناسی می شد مورد مخالفت قرار می گرفت. امیدوارم شورای نگهبان با اشراف و وقوف نسبت به تبعات این موضوع، اجازه تصویب نهایی این قانون را ندهد. تمام تلاش و رایزنی های خود را انجام خواهیم داد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین