پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00023:45 - 1395/11/01

سؤال عجیب شبکه سی‌ان‌ان: اگر ترامپ در مراسم تحلیف ترور شود، چه‌ کسی جانشین وی خواهد شد؟!

شبکه سی‌ان‌ان در اقدامی عجیب پیش از مراسم تحلیف ترامپ، در گزارشی به بررسی این موضوع پرداخت که در صورت ترور رئیس‌جمهور جدید آمریکا، چه کسی جانشین وی خواهد شد.

به گزارش کارگرآنلاین، شبکه سی‌ان‌ان در اقدامی عجیب و پیش از آغاز مراسم تحلیف «دونالد ترامپ» در گزارشی به بررسی این موضوع پرداخت که اگر رئیس جمهور منتخب آمریکا، در جریان تحلیف ترور شود، چه کسی جانشین او خواهد شد.

«برایان تاد»، خبرنگار سی‌ان‌ان، در گزارش خود: گفت بر اساس قانون اساسی آمریکا، اگر رئیس جمهور و معاون او کشته، یا از اداره کشور ناتوان شوند، رئیس مجلس نمایندگان و رئیس موقت سنا جای آنان را خواهد گرفت. از سوی دیگر، اگر حادثه ای برای رئیس جمهور رخ دهد، وزرا، از جمله وزیر خارجه، کار خود را به شکل طبیعی ادامه خواهند داد.

در این گزارش آمده است: اگر رئیس جمهور منتخب در روز تحلیف خود کشته شود، شرایط پیچیده‌تر خواهد شد. در این حال، وزرای اوباما از جمله «جان کری»، وزیر خارجه، مناصب خود را ترک می کنند. این در حالی است که مجلس سنا هنوز با گزینه ترامپ برای وزارت خارجه یعنی «رکس تیلرسون»، موافقت نکرده است.

از بعد از ظهر روز تحلیف، «تام شتنون»، معاون وزارت خارجه در امور سیاسی و نماینده دولت اوباما، به‌طور موقت وظایف وزیر خارجه را بر عهده خواهد گرفت./العالم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین