پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:53 - 1395/11/03

کارگران بیکار شده حادثه پلاسکو به اداره کار جنوب غرب تهران مراجعه کنند

مدیر کل کار استان تهران گفت: تمامی کارگرانی که در نتیجه حادثه ساختمان پلاسکو کسب و کار خود را از دست داده‌اند برای تشکیل پرونده دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار جنوب غرب تهران در خیابان سرهنگ سخایی مراجعه کنند.

به گزارش کارگرآنلاین، حاتم شاکرمی گفت: در ساختمان پلاسکو بیش از سه هزار کارگر مشغول به کار بودند که در نتیجه حادثه آتش‌سوزی کسب و کار آنها مختل شده است.
وی با یادآوری اینکه به موجب مقررات کار و تامین اجتماعی مقرری بیمه بیکاری به کارگران بیمه شده تعلق می‌گیرد، افزود:همه کارگران تحت پوشش حتی اگر یک روز هم سابقه پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی را داشته باشند می توانند از  مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند.

این مقام مسئول دولتی با بیان اینکه اداره کار جنوب غرب از  یکشنبه (سوم بهمن‌ماه) در طول ساعات کاری به صورت ویژه  آماده ارائه خدمات وتشکیل پرونده خارج از نوبت از این کارگران است، افزود:بر اساس  تصمیمی که به تازگی از سوی  وزارت کار گرفته شده قرار است جهت سرعت بخشیدن به روند ارائه خدمات کارگران بیکار شده پلاسکو، به صورت ویژه بر تعداد ایستگاه‌های تشکیل پرونده اداره کار جنوب غرب افزوده شود.


شاکرمی در توضیح روند رسیدگی به تقاضای متقاضیان دریافت بیمه بیکاری گفت: همکاران ما در اداره کار جنوب غرب تهران ابتدا اصل را بر صحت ادعای مراجعه کنندگان قرار داده و پس از تشکیل و ثبت پرونده، نسبت به بررسی میزان سوابق بیمه‌‌ای و محاسبه مقدار مقرری آنها اقدام خواهند کرد.ایلنا

 
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین