پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:05 - 1395/11/05

هیئت تتحقیق و تفحص از شلاق خوردن کارگران آق‌دره وارد تکاپ شدند

نادر قاضی‌پور، رئیس هیئت تحقیق و تفحص از معدن طلای آق‌دره به همراه اعضای این هیئت بامداد دیروز عازم تکاب برای بررسی و پیگیری وضعیت کارگران این معدن شدند.

به گزارش کارگرآنلاین، خرداد ماه امسال بود که خبر شلاق خوردن کارگران آق‌دره رسانه‌ای شد. در واپسین روزهای اردیبهشت ماه سال جاری، ۱۷ نفر از کارگران معدن طلای آق‌دره تکاب که با شکایت کارفرما دادگاهی شده بودند، ضربات شلاق را تحمل کردند اما ضربات شلاق ماموران بر تن‌های کارگری آق‌دره‌ای‌ها، جامعه کاری ایران را تکان داد.

در پی حساسیت‌های رسانه‌ای و اعتراض‌های جمعی و فردی کارگران و فعالان صنفی، نهم آبان ماه، طرح تحقیق و تفحص از شلاق خوردن کارگران آق‌دره در مجلس تصویب شد و حالا رئیس هیئت تحقیق و تفحص از معدن طلای آق‌دره به همراه اعضای این هیئت عازم شهرستان تکاب برای بررسی و پیگیری وضعیت کارگران این معدن شدند.


پیش از این قاضی‌پور عنوان کرده بود که این هیئت قصد دارد تا ادعای کارگران معدن آق‌دره در خصوص کوتاهی در پرداخت نشدن کامل حق سهم مربوط به استخراج طلا از این واحد معدنی را معدن مورد ارزیابی قرار دهد. قاضی‌پور در توضیح این موضوع گفته بود: کارگران معدن طلای آق‌دره مدعی هستند که حق‌السهم دولت و اهالی روستای مجاور معدن طلای آق‌دره توسط اشخاصی که پروانه بهره‌برداری از این معدن را در اختیار دارند به صورت کامل پرداخت نمی‌شود و به همین منظور هیئت تحقیق و تفحص قصد دارد تا با استفاده از امکانات وزارت صنعت از خاک معدن نمونه‌برداری کرده و صحت این ادعا را مورد ارزیابی قرار دهند.

مسئول هیئت تحقیق و تفحص از معدن طلای آق دره یادآور شده بود که بعد از انتشار خبر اجرای حکم شلاق کارگران، از طریق هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف برای بازگشت به کار این کارگران آرایی صادر شده که مشخص می‌کند مسئولان وقت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رسیدگی به پرونده کوتاهی کرده‌اند. وی همچنین از انجام هماهنگی با اداره کل دادگستری استان آذربایجان غربی برای بررسی ابعاد مختلف روند تشکیل پرونده قضایی برای کارگران معدن طلای آق‌دره خبر داده بود./ایلنا

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین