پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:47 - 1395/11/06

معاون وزیر کار زیراب ۵ برنامه توسعه را زد

معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نبود سیاست برای اشتغال در برنامه های قبلی توسعه گفت: متاسفانه در هیچ کدام از برنامه های توسعه قبلی سیاستی برای اشتغال وجود نداشته است.

به گزارش کارگرآنلاین، عیسی منصوری در برنامه تیتر امشب با اعلام اینکه ایجاد 120 هزار شغل در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات در سال آینده محقق می شود، افزود : در سال 95 با همکاری دستگاه ها برنامه ای در کشور آغاز کردیم که کوشش کنیم از طریق فعالیت در حوزه تولید محتوا، برنامه نویسی، انیمیشن و بازی های رایانه ای که ارزش اقتصادی آن در دنیا در حوزه تولید محتوا 70 درصد است اما در کشورمان تنها 30 درصد است.
منصوری گفت: بیکاری فارغ التحصیلان رشته فناوری اطلاعات بیشتر از سایر رشته هاست و علت آن هم تطبیق نداشتن آموزش های موجود در رشته های آی .تی در دانشگاه ها با مهارت ها و تخصص های مورد نیاز بازار است که متاسفانه باعث می شود این افراد در مشاغل دیگری به فعالیت بپردازند و یا بیشترین آمار بیکاری رشته های تحصیلی را به خود اختصاص دهند.

منصوری افزود: بیشتر شرکت های موفق آی. تی و آی. سی. تی کشور در بخش توزیع خدمات و کالاها فعالیت دارند و با توجه به نوع فعالیت ، این شرکت ها به بازارهای جهانی متصل نیستند و با بازاریابی جهانی باید در این عرصه ورود کرد.

عیسی منصوری بر لزوم توجه به بنگاه های خرد و کوچک برای توسعه اشتغال تاکید کرد و گفت: با وجود آنکه سهم اشتغال بنگاه های کوچک به 48 درصد افزایش یافته، ولی در زمینه اعطای تسهیلات تنها 15 درصد منابع بانکی به این بنگاه ها اختصاص داده می شود.

منصوری گفت: بنابر نتایج طرح آمارگیری نیروی کار تابستان 95 که از سوی مرکز آمار ایران انتشار یافته است، تعداد شاغلان کشور در تابستان 95 برابر با 23 میلیون و 31 هزار و 464 نفر بوده که نسبت به تابستان سال قبل (94) 628 هزار و 16 نفر افزایش یافته است.

او افزود: با وجود اینکه 1 میلیون و 200 هزار نفر به جمعیت فعال کشور افزوده شده اند و بخش قابل توجهی عقب ماندگی در بحث ایجاد اشتغال از سال های گذشته وجود دارد، تعداد زیادی در کسب و کار غیر رسمی فعالیت می کنند یا شغلی خارج از تخصص و تحصیل خود دارند.
معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نبود سیاست برای اشتغال در برنامه های قبلی توسعه گفت: متاسفانه در هیچ کدام از برنامه های توسعه قبلی سیاستی برای اشتغال وجود نداشته است و همچنین سیاست اشتباه افزایش سهمیه ورودی دانشگاه ها برای به تاخیر انداختن افزایش رقم بیکاری جوانان در کشور باعث به وجود آمدن نرخ بیکاری 27 درصدی جوانان تحصیل کرده شده است./تسنیم
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین