پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:11 - 1395/11/06

دولت نسبت به رسانه های منتقد با ادبیات توهین آمیز سخن می گوید

رسانه های انقلابی باید وارد میدان شوند

واکنش دولت نسبت به منتقدین خود با شعارهایی که می دهد کاملاً در تضاد است. نه تنها دولت یازدهم بلکه دیگر دولت ها نیز نمی تواند، آزادی رسانه ها را محدود کنند زیرا نظام جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب به آزادی عمل رسانه ها تأکید دارند.

به گزارش کارگرآنلاین، محمد سعید احدیان مدیر مسئول روزنامه خراسان در گفت و گو با خبرنگار ستاد خبری چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی در خصوص لزوم همگرایی بین نیروهای مؤمن و انقلابی در فضای مجازی در جهت سالم‌سازی این فضا، اظهار داشت: زمانی که یک شبکه متحد توسط دشمنان خارجی و داخلی بر ارزش های انقلاب هجمه وارد می کند، همگرایی نیروهای انقلابی ضروری است. در مقابل هجمه دشمنان در عرصه رسانه و فضای مجازی باید نیروهای مؤمن و انقلابی وارد میدان شوند، زیرا نیروهای انقلابی می تواند با رصد، تحلیل و پاسخگویی به موقع، مقابل این هجمه ها بایستند.

این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه مقابله با دشمنان در فضای مجازی مستلزم همگرایی و هم افزایی نیروهای انقلابی و مؤمن است، گفت: دلسوزان انقلاب و نظام می توانند گفتمان انقلاب را در فضای مجازی نشر دهند. هر بخشی از جبهه انقلاب دارای یک ظرفیت و توان است و زمانی که کنار یکدیگر قرار می گیرند، می تواند محکم، قاطعانه و مؤثر عمل کنند.

مدیر مسئول روزنامه خراسان در ادامه به گفتمان انقلاب اشاره و افزود: گفتمان انقلاب را می توان معادل مکتب امام (ره) فرض کرد. به تعبیر رهبر انقلاب، مکتب امام (ره) از مجموعه فرمایشات و راهبری هایی که امام (ره) تعیین و مشخص کرده اند، شمرده می شود. در وصیت نامه امام (ره) چکیده ای از این راهبری ها، تأکید شده است که می توان این موارد را گفتمان انقلاب محسوب کرد.

احدیان افزود: گفتمان انقلاب در سیاست خارجی، فرهنگ، اقتصاد و مسائل اجتماعی مشخص است و راهبردها و دغدغه های خاص خودش را دارا است. بنابراین این موضوعی است که باید به آن توجه داشت. متأسفانه برخی از مسئولین، نظام محاسباتی اشان از مسیر گفتمان انقلاب دور شده است. برخی دیگر از مسئولین شعار می دهند ولی در عمل نمی توانند شعارها را اجرایی کنند؛ بنابراین مجموع این دلایل موجب شده است این افراد یا گروه ها از گفتمان انقلاب دور شوند و نسبت به آن زاویه بگیرند.

مدیر مسئول روزنامه خراسان در ادامه به رویکرد دولت یازدهم نسبت به رسانه های منتقد دولت اشاره و خاطر نشان کرد: آزادی عمل رسانه ها در حال حاضر وجود دارد؛ به عبارت دیگر انقلاب اسلامی به اندازه کافی و لازم به رسانه ها آزادی عمل داده است و اکثر رسانه عملکرد آزادانه دارند. البته اکنون دولت یازدهم ادبیاتی را نسبت به منتقدین خودش بکار می برد که این ادبیات، ادبیاتی است که نشان دهنده نوعی تضاد بین وعده ها و سخنانی است که آقای روحانی در ابتدای دولت یازدهم مطرح کرد؛ به عبارت دیگر دولت یازدهم نسبت به منتقدین خود با ادبیات توهین آمیز سخن می گوید و واکنش نشان می دهد.

احدیان در خاتمه متذکر شد: واکنش دولت نسبت به منتقدین خود با شعارهایی که می دهد کاملاً در تضاد است؛ اما باید دانست که نه تنها دولت یازدهم بلکه دیگر دولت ها نیز نمی توانند، آزادی رسانه ها را محدود کنند، زیرا نظام جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب به آزادی رسانه ها تأکید دارند.
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین