پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:58 - 1395/11/06

معرفی کارگران کاشی گیلانا به ادراه کار برای دریافت بیمه بیکاری

به دنبال متوقف شدن فعالیت کارخانه « کاشی گیلانا » حدود 90 نفر از کارگران این کارخانه با 19 تا 25 سال سابقه کار برای دریافت بیمه بیکاری به اداره کار شهرستان رودبارمعرفی شدند.

به گزارش کارگرآنلاین، کارگران کارخانه کاشی گیلانا واقع در شهر منجیل در استان گیلان گفتند: روز گذشته نزدیک به 90 نفر از همکاران آنها برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شده‌اند.

آنها با یادآوری این نکته که این اتفاق درست چند روز بعد از  جلسه اعضای کمسیون کارگری این شهرستان به منظور بررسی مشکلات کارگران کاشی گیلانا  انجام شده است افزودند: در حال حاضر حدود 20 کارگر باقیمانده با قبول شرایط کارفرما برای انجام امور نگهبانی ومحافظت از ماشین آلات کارخانه مشغول‌کارند.

از قرار معلوم کارگران به کار گرفته شده به کارفرماتعهد داده اند که تا  حداقل شش ماه مطالبات مزدی خود را از کارفرما طلب نکنند تا کارخانه برای بازگشایی مجددا به خریدار جدید واگذار شود.

کارگران کاشی گیلانا در ادامه تصریح کردند ،تعطیلی کارخانه کاشی گیلانا بدنبال  مشخص شدن وضعیت کارخانه و واگذاری سهام آن به خریدار جدید صورت گرفته است.

کارگران کارخانه  کاشی گیلانا  در ادامه  با ابراز نگرانی از وضعیت بیکاری خود گفتند: کارخانه کاشی گیلانا منبع درآمد خانوارهای کارگرانی است که اگر کارفرما سعی می کرد حداقل یک ماه از مطالبات عقب افتاده مزدی آنان را پرداخت کند  بازهم به فعالیت تولیدی خود ادامه می‌دادند.

در عین حال کارگران کاشی گیلانا مدعی هستند از خرداد ماه  دستمزد دریافت نکرده‌اند.  همچنین گفته می‌شود معوقات مزدی  پیشین این کارگران که  مربوط به سالهای 89تا دی ماه سال 93می شود به حدود 30 ماه می رسد./ایلنا
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین