پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:17 - 1395/11/12

نامه ‌نگاری وزیر راه به رییس مجلس

آخوندی: برای جلسه کمیسیون عمران دعوت نشده بودم

وزیر راه و شهرسازی به فاصله ۲۴ ساعت پس از نرفتن به جلسه کمیسیون عمران مجلس برای بررسی طرح استیضاحش در نامه‌ای به رییس مجلس گفت:موفق به حضور در جلسه نشدم، ضمن آن‌که هیچ دعوتی نیز از سوی کمیسیون برای حضور در جلسه دریافت نکرده بودم.

به گزارش کارگرآنلاین، در نامه آخوندی به لاریجانی آمده است؛ « به استحضار می‌رساند که روز گذشته (1395/11/10) موضوع استیضاح اینجانب در دستور کار کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی قرار داشت. اینجانب موفق به حضور نشدم. در ضمن جهت مزید استحضار، هیچ دعوتی نیز از سوی کمیسیون برای حضور در جلسه دریافت نکرده بودم.

مستحضر هستید که مطابق ماده 223 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، کمیسیون باید از استیضاح‌کنندگان و وزیر مربوط برای رسیدگی به موارد استیضاح دعوت بعمل آورد که به هر دلیل این اقدام صورت نگرفته بود.

ریاست محترم و اعضای محترم کمیسیون مستحضرند که اینجانب مقید به حضور در کمیسیون هستم و تاکنون هیچ دعوتی را بی‌پاسخ نگذاشته‌ام و روابط ما همواره از موضع احترام دو سویه بوده است.

در ادامه رسیدگی به استیضاح نیز چنانچه کمیسیون مطابق آیین‌نامه با دعوت قبلی از اینجانب بخواهد که در کمیسیون حضور پیدا کنم، حتما اقدام خواهم کرد و آمادگی پاسخ به سوالات و ابهامات سوال‌کنندگان و استیضاح‌کنندگان محترم را دارم. مراتب جهت صدور دستور مقتضی ایفاد گردید.»

به گزارش تسنیم به دنبال عدم حضور وزیر راه و شهرسازی در جلسه مذکور، اعضای کمیسیون عمران طرح استیضاح وی را به صحن علنی مجلس ارجاع دادند. به گفته یکی از اعضای این کمیسیون آخوندی باید 10 روز دیگر در برابر نمایندگان از خود دفاع کند.

اواسط آذرماه امسال نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی به تسنیم گفته بود: «رئیس مجلس شورای اسلامی در موضوع استیضاح وزیر راه و شهرسازی اختیاری ندارد و به‌عنوان ریاست مجلس بر اساس آئین‌نامه باید استیضاح آخوندی را در مجلس مطرح کند.»/تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین