پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:40 - 1395/11/12

دپوی شیرخشک و پنیر به دلیل رکود در بازار لبنیات؛

مردم پول ندارند شیر و پنیر بخرند، ۳۰ درصد کارخانه‌های لبنی تعطیل شد

بسیاری از کارخانه‌ها طبق قرارداد شیر را از دامدار خریده اند، اما مجبور شده اند که آن را خشک کنند لذا مقدار قابل توجهی شیر خشک در کارخانجات مانده است

به گزارش کارگرآنلاین، محمدرضا گنجی، مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های صنایع لبنی گفت: وضعیت بازار صنایع لبنی مانند دیگر بازارهای داخلی نامناسب است و در رکود کامل به سر می برد و در واقع میتوان گفت که سفره مردم کوچک تر شده  و در این میان صنایع لبنی هم جز کالاهایی است که مصرفش کمتر شده است.

وی افزود: مردم توان خرید ندارند لذا بسیاری از محصولات در انبار کارخانه‌ها دپو شده و به فروش نمی رود، الان بسیاری از کارخانه‌ها طبق قرارداد شیر را از دامدار خریده اند، اما مجبور شده اند که آن را خشک کنند لذا مقدار قابل توجهی شیر خشک در کارخانجات مانده است، پنیر نیز از جمله محصولاتی است که به مقدار زیادی در کارخانه‌ها دپو شده است و خریدار زیادی ندارد.

مدیر عامل تعاونی های صنایع لبنی تأکید کرد: این شرایط تولیدکننده‌ها را تحت فشار گذاشته و موجب شده حدود 30 درصد از کارخانجات محصولات لبنی یعنی تعدادی در حدود 350 کارخانه لبنی کوچک تعطیل شوند آن ها هم که باقی مانده اند در شرایط خوبی کار نمی کنند تنها چند برند معروف به نسبت سرپا هستند و به فعالیت خود ادامه می دهند.

گنجی خاطرنشان کرد: قیمت محصولات لبنی هیچ گونه افزایشی نداشته دلیلش هم این است که بازار کشش افزایش قیمت را ندارد تنها محصولی که مدتی افزایش پیدا کرد کره بود که با کاهش تعرفه  و دادن ارز مبادله ای قیمت آن مجددا کاهش یافت و به تعادل رسید و کره 100 گرمی به 2900 تومان رسیده است.

وی  خاطرنشان کرد: تنها محصول صنایع لبنی که از خارج از کشور وارد بازار داخل می شود کره است، زیرا بقیه محصولات به اندازه کافی در داخل تولید می شود و نیازی به واردات آن نیست.

گنجی در رابطه با صادرات اضافه کرد: پس از برجام صادرات تغییری نکرد و لذا هیچ گونه افزایش چشمگیری نسبت به سال گذشته نداشتیم البته دولت مشوق هایی را برای صادرات در نظر گرفته بود که البته این مشوق ها تا این لحظه پرداخت نشده است./نسیم آنلاین

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین