پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:05 - 1395/11/13

حجت‌الله عبدالملکی:

فضای مجازی مهم ترین بستر برای شبکه سازی و هم افزایی است

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) اظهار داشت: در این شرایط هر میزان که رسانه ها و مجموعه های انقلابی قدرتمندتر عمل کنند، دشمن را از فضای فعال به فضای انفعال عقب می راند و به دفاع در زمین خودی را به زمین دشمن، منتقل می کند.

به گزارش کارگرآنلاین، حجت‌الله عبدالملکی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) در گفت و گو با خبرنگار چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی در خصوص لزوم همگرایی بین نیروهای مؤمن و انقلابی در فضای مجازی در جهت سالم‌سازی این فضا، اظهار داشت: آرمان انقلاب اسلامی، تشکیل تمدن نوین اسلامی است. برای این کار باید 3 حوزه فرهنگ، علم و اقتصاد را به سرعت پیش برد . برای اینکه در این 3 عرصه موفق شده و فرایند تمدن سازی را تکمیل کرد، نیاز است که به صورت جبهه ای عملکرد کرد.

استاد دانشگاه امام صادق (ع) در ادامه با بیان اینکه مساله اصلی کشور آمریکا با انقلاب اسلامی اختلاف بر سر تمدن سازی است؛ گفت: جهان استکبار به ریاست آمریکا در گیر یک رویارویی عمیق و مبنایی با اسلام است، البته نه اسلامی بی خاصیت و بی موضع، بلکه اسلام تمدن ساز. اکنون در عصر انقلاب اسلامی، آمریکای مستکبر به عنوان رئیس تمدن غرب خود را در مقابل ایران انقلابی می بیند که داعیه دار تمدنی در مقابل آن است.

 استاد دانشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه جبهه ای عمل کردن، مستلزم شبکه سازی است و می تواند به تشکیل تمدن نوین اسلامی کمک کند، گفت: تکنولوژی در فضای مجازی یا فناوری مهم ترین بستر برای شبکه سازی و هم افزایی است. از سوی دیگر دشمن در همین حوزه تمرکز کرده است و از این فضا بهره می برد.

 عبدالملکی افزود: از دو جهت نیاز است که جریان انقلابی در فضای مجازی همگرا و هم افزا شوند. یکی به جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در هر 3 حوزه فرهنگ، علم و اقتصاد است و از سوی دیگر تقابل با هجمه هایی که دشمنان به کشورمان وارد می کنند. در این شرایط هر میزان که رسانه ها و مجموعه های انقلابی قدرتمندتر عمل کنند، دشمن را از فضای فعال به فضای انفعال عقب می راند و دفاع را از زمین خودی به زمین دشمن، منتقل می کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) در خاتمه متذکر شد: جریان مقابل به شدت شبکه ای عمل می کند؛ بنابراین نیروهای ما نیز نیاز است که به صورت جبهه ای و منسجم عمل کنند.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین