پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:19 - 1395/11/17

معاون اقتصادی ربیعی:

صندوق‌های بازنشستگی رانت‌خوار نیستند

معاون اقتصادی وزارت کار با بیان اینکه نوع نگاه بیرونی نسبت به عملکرد اقتصادی صندوق ها و بنگاه های اقتصادی و مالی آن نادرست است، اظهار داشت: صندوق ها در این نوع نگاه عمدتاً رقیب بخش خصوصی یا بنگاه های اقتصادی رانت خوار معرفی می شوند.

به گزارش کارگرآنلاین، حجت الله میرزایی، معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به گردهمایی بزرگ «صندوق های بازنشستگی؛ پیشران توسعه ملی» که از 24 تا 26 بهمن ماه امسال در مصلی تهران برگزار می شود، گفت: متاسفانه بیشتر سیاست گذاران، مدیران نهادهای ملی، صندوق های بازنشستگی، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران با ابعاد گسترده فعالیت های اقتصادی صندوق ها آشنایی نداشتند. حتی خود مدیران هلدینگ ها و بنگاه های اقتصادی صندوق ها نیز از کمیت و کیفیت محصولات و فعالیت های سایر بنگاه ها اطلاع ندارند.

وی با بیان اینکه نوع نگاه بیرونی نسبت به عملکرد اقتصادی صندوق ها و بنگاه های اقتصادی و مالی آن نادرست است، اظهار داشت: صندوق ها در این نوع نگاه عمدتاً رقیب بخش خصوصی یا بنگاه های اقتصادی رانت خوار معرفی می شوند.

میرزایی افزود: بنابراین، چنین شرایطی ما را بر آن داشت تا با برپایی نمایشگاه و گردهمایی بزرگی با عنوان رویداد و با موضوع «صندوق های بازنشستگی؛ پیشران توسعه ملی»، توانایی ها، ظرفیت ها و فرصت هایی که وجود دارد را برای سیاست گذاران ملی، شرکای اقتصادی این بنگاه ها و سایر مدیران صندوق ها به درستی معرفی کنیم.

میرزایی با اشاره به فرصت های داخلی و خارجی که در دولت یازدهم برای فعالیت های اقتصادی در کشور ایجاد شده، گفت: جذب سرمایه گذاران خارجی، مشارکت بنگاه های اقتصادی خارجی، تامین منابع مالی خارجی یا صادرات محصولات بنگاه ها به کشورهای مختلف جهان از جمله اهداف مهمی است که در این رویداد بزرگ دنبال می شود.

معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سایر اهداف برگزاری این رویداد اشاره و تصریح کرد: در این رویداد ابعاد و گستردگی، صلاحیت ها و توانایی های صندوق ها و بنگاه های اقتصادی وابسته به آن ها معرفی شده، ظرفیت ها و زمینه های موجود برای مشارکت فعال با بنگاه های اقتصادی و مالی داخلی و بین المللی شناسایی و در نهایت زمینه هم افزایی بنگاه های وابسته به صندوق ها فراهم می شود.

وی رویداد بزرگ «صندوق های بازنشستگی، پیشران توسعه ملی» را حاوی پیام مهم دیگری نیز دانست و گفت: در شرایطی که دولت یازدهم با کسری شدید منابع مالی به دلیل کاهش شدید درآمدهای مالیاتی و نفتی مواجه است و پروژه های ناتمام عمرانی زیادی در کشور باقی است، صندوق های بازنشستگی بهترین محمل و متولی برای توسعه زیرساخت های اقتصادی کشور چه زیرساخت های فیزیک و چه ارتباطی محسوب می شوند و می توان فعالیت صندوق ها در این زمینه را در این رویداد بزرگ به نمایش گذاشت./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین