پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00023:27 - 1395/11/21

انتشار بیانیه پذیرش ریسک خرید سهام پدیده شاندیز

بیانیه پذیرش ریسک خرید سهام پدیده منتشر شد.

به گزارش کارگرآنلاین، سهامداران شرکت پدیده که برای نقل و انتقال سهام به نرم افزار اتاق وارد می شوند بایستی در ابتدای ورود به سامانه این بیانیه را مطالعه و تایید کنند.
متن کامل این بیانیه به شرح ذیل می باشد.
این بیانیه در راستای اطمینان از شناخت سهام داران شرکت پدیده شاندیز از ریسک هایی است که سهامداران بالقوه و بالفعل شرکت با آن روبرو می باشند. این بیانیه باید پیش از آغاز معاملات به امضای مشتری برسد.
با توجه به وجود ریسک در معاملات خرید و نگهداری سهام، مشتری با امضای این بیانیه، آگاهی و پذیرش خود را نسبت به کلیه ریسک های موجود در این گونه معاملات خرید و نگهداری سهام، مشتری با امضای بیانیه، آگاهی و پذیرش خود را نسبت به کلیه ریسک های موجود در این گونه معاملات از جمله موارد زیر اعلام می کند:
 ١- شناخت اوراق سهام و تفاوت با اوراق با درآمد ثابت: سهامدارانی که در نظر دارند اوراق سهام پدیده را خریداری نمایند بدینوسیله اعلام و تایید می نمایند که با سرمایه گذاری در سهام و فعالیت های شرکت و پروژه های ساختمانی آن در طی مدتی که در حال تکمیل و آماده بره برداری و فروش می شوند، آشنایی دارند. بعلاوه سهامدار تایید می نماید به تفاوت سرمایه گذاری در اوراق سهام با سرمایه گذاری در اوراق با درآمدهای ثابت، سرمایه گذاری های در اوراق مشارکت، سرمایه گذاری های بلند مدت بانکی که الزام به پرداخت سود در دوره های معین با نرخ های معین دارند یا اسناد خزانه که با افزایش در قیمت اوراق همراه می باشد، آشنایی کامل دارد. خرید سهام به منزله تضمین سود ثابت نمی باشد.
 ٢- رعایت سقف های پیش بینی شده: شرکت می تواند حداکثر تعداد مجاز در دستورات خرید یا فروش به ازای هر سفارش یا به ازای هرمشتری در روز را تحت عنوان سقف سفارش تعیین و در سامانه اعلام و اعمال کند و سرمایه گذاران و سهامداران ادعایی از این بابات نخواهند داشت.
 ٣- احتمال تاخیر در خرید به علت عدم وجود فروشنده: برای خرید سهام لازم است فروشندگانی در قسمت فروش سهم دستور فروش گذاشته باشند. بدیهی است در صورت عدم وجود فروشنده سهم با قیمت های پیشنهادی بدیهی است با توجه به رعایت نوبت در ثبت سفارش ها و اولویت بندی، اگر تاخیر در خرید سهام بر سود و زیان سهامداران تاثیر گذار باشد در این صورت مشتری حق اعتراض ندارد.
 ۴- احتمال کاهش نقد شوندگی بازار تحت شرایط خاص: متداول ترین روش خروج از بازار، فروش سهام می باشد. سهامدار ممکن است در شرایط خاص با توجه به نیروهای عرضه و تقاضا و تغییرات قیمت روزانه، در زمان مناسب (و با قیمت مورد نظر) نتواند از بازار خارج شود. در این صورت سهامدار حق اعتراض ندارد و مسئولیت کامل دارد.
 ۵- اثر توقف معاملات سهم: در شرایط خاص طبق دستور مراجع قضایی و قانونی می تواند دستور توقف نماد معاملاتی را صادر کند که ممکن است در طی مدت غیر قابل معامله بودن سهم و یا بعد از بازگشایی مجدد معاملات سهم، بر سود و زیان سهامداران تاثیر گذار باشد که در این صورت مشتری حق اعتراض ندارد.
 ۶- اطلاعات مندرج در مشخصات قرارداد و سایر مقررات مربوطه: آشنایی با مقررات، به سهامدار امکان می دهد تا از حقوق و تعهدات خود، آگاهی و پذیرش کامل داشته باشد. مطالعه دقیق بیانیه پذیرش ریسک، بیانیه شفاف سازی شرکت، صورت های مالی شرکت (پیوست می باشد) دستور العمل معاملات و سایر مقررات مرتبط، از الزامات خرید سهام شرکت پدیده بوده و شرکت پدیده و یا کارگزار مسئولیتی در خصوص فقدان آگاهی سهامدار نخواهند داشت.
 ٧- آگاهی از کارمزدها و کسور قانونی: کارمزدهای خرید و فروش سهام شامل کارمزد معاملات و مالیات فروش می باشد که توسط هیات مدیره شرکت اعلام می گردد و در هنگام صدور دستورات خرید و فروش در سامانه نمایش داده
می شود.
 ٨- ثبت سفارش ها و اولویت بندی ها: همه مشتریان به منظور خرید سهام شرکت پدیده باید فرم بیانیه پذیرش ریسک و فرم اطلاعات مشتریان را تکمیل و امضا کنند. فرم بیانیه ریسک در سایت شرکت و قبل از صدور دستور خرید و ثبت سفارش به تایید مشتری می رسد. اجرای سفارش های ثبت شده در سامانه معاملاتی بر اساس اولویت قیمت و در صورت برابری قیمت ها، بر اساس اولویت زمانی ثبت سفارش انجام می شود. قیمت سفارش و اولویت بندی های مربوطه چنانچه در دستور العمل معاملات ذکر شده مبنای اولویت بندی و انجام معاملات خواهد بود.
 ٩- خطاری کاربری یا سامانه معاملاتی: چنانچه در اثر خطای کاربری، اختلالات مخابراتی و سیستم های الکترونیکی و سایر عواملی که خارج از اراده شرکت پدیده و یا کارگزار می باشد، قادر به اجرای سفارش های مشتری نباشند و به واسطه این اختلالات، خسارتی به مشتری وارد آید، مسئولیتی متوجه شرکت پدیده و یا کارگزار نخواهد بود و تمامی مسئولیت ها متوجه مشتری می باشد.
 ١٠- انجام معاملات در سامانه معاملات: انجام معاملات فقط در سامانه معاملات شرکت ابنیه و ساختمان پدیده قابل ثبت می باشد شرکتی مسولیتی در قبال آن دسته از معاملاتی که در خارج از سامانه انجام شده است را ندارد.
 ١١- با توجه به اینکه شخصیت حقوقی شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز سهامی خاص می باشد، معاملات انجام شده تابع مقررات معاملات سهام شرکت های خاص خواهد بود.
 اینجانب بیانیه پذیرش ریسک را دریافت و مطالعه نموده و ضمن اعلام اطلاع از کلیه مقررات و خصوصیات معاملاتی و ریسکهایی که برای سهام مذکور متصور بوده و یا احتمالی وقوع دارد و نیز با شناخت و درک کامل از ماهیت امر و پذیرشمقررات مربوطه، مراتب را تایید کرده و به آن ملتزم بوده و حق طرح هرگونه اداعا و اعتراضی در این خصوص را از خود سلب و اسقاط می نمایم./تابناک رضوی

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین