پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:59 - 1395/11/25

کارخانه قند کامیاب اصفهان تعطیل و توسط یک بانک مصادره شد

مصادره کارخانه قند توسط یک بانک و بیکاری ۳۵۰۰ کارگر

بهمئی گفت: در این دولت به انجمن ما ظلم بسیاری وارد شد، شکر وارد می کنند اما به صورت کارمزدی آن را در اختیار کارخانه‌های تصفیه کننده قرار می دهند که هیچ گونه سوددهی برای ما ندارد

به گزارش کارگرآنلاین، غلامحسین بهمئی دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تصفیه‌کنندگان شکرخام در گفتگو با «نسیم آنلاین» گفت: قیمت شکر هیچ گونه افزایشی نداشته است و با قیمت 2520 تا 2560 تومان عرضه می شود، دلیل بالانرفتن قیمت نیز این است که در این مدت عرضه شکر در بازار از تقاضا پیشی گرفته است.

وی ادامه داد: دلیل متعادل بودن بازار شکر همزمان بودن عرضه شکر توسط چغندرکاران و نیشکرکاران است البته الان فصل چغندر به پایان رسیده اما عرضه شکر توسط نیشکرکاران که از آبان ماه آغاز شده تا پایان خرداد ادامه خواهد داشت.

بهمئی تأکید کرد: از آن جا که عرضه شکر توسط چغندرکان به مراتب از عرضه آن توسط نیشکرکاران بیشتر است لذا با تمام شدن فصل شکر چغندرکاران ممکن است قیمت این کالا با نزدیک شدن به عید به مراتب بالاتر رود.

وی در رابطه با مجوز واردات شکر توسط دولت خاطرنشان کرد: مجوز واردات به چغندرکاران و نیشکرکاران داده شده  اما از آن جهت که قیمت جهانی شکر بالا رفته، واردات از سوی چغندرکاران مورد استقبال قرار نگرفت البته الان دولت درصدد است تا تعرفه شکر را نیز کاهش دهد و به این ترتیب تا حدی تأثیر بالا بودن قیمت جهانی آن را خنثی کند.

دبیر انجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: دولت به کارخانه‌های تحت پوشش انجمن ما، نه شکر می دهد و نه مجوز واردات آن را، و این در حالی است که مجوز واردات در ازای یارانه ای که باید دولت به چغندرکاران می پرداخت، به آن‌ها داده شده است.

بهمئی بیان داشت: البته مدتی قبل شرکت بازرگانی دولتی مقداری از شکرهای وارداتی را به صورت کارمزدی در اختیار کارخانه‌های تصفیه کنندگان شکر قرار داد اما این میزان شکر سودی را نصیب کارخانه‌های ما نخواهد کرد.

وی عنوان کرد: کارخانه‌های ما با مجوزهای قانونی تأسیس شده اگر قصد داشتند که به جای دادن شکر به ما، مجوز وارداتش را به چغندرکاران بدهند پس چرا اجازه تأسیس چنین کارخانه‌هایی را از اول لغو نکردند که اعضا انجمن ما نیز این گونه دچار سردرگمی نشوند.

دبیر انجمن تصفیه کنندگان شکر اضافه کرد: این مسائل باعث شده که تمامی کارخانه‌های ما تعطیل شوند و بسیاری از کارخانه ها نیز به دلیل داشتن بدهی بانکی توسط آن مصادره شوند و به این ترتیب 3500 کارگر این صنف در آستانه بیکاری قرار گرفته اند، در حقیقت سه سال است که انجمن ما گرفتار این مشکلات است و کسی هم به داد آن نمی رسد.

وی در پایان گفت: در این دولت به انجمن ما ظلم بسیاری وارد شد، شکر وارد می کنند اما به صورت کارمزدی آن را در اختیار کارخانه‌های تصفیه کننده قرار می دهند که هیچ گونه سوددهی برای ما ندارد و نتیجه اش تعطیلی کارخانه‌هایی از جمله کارخانه قند کامیاب اصفهان است که مدتی قبل دست از فعالیت کشید و توسط بانک مصادره شد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین