پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:22 - 1395/11/27

خانم فمنیستی که در ایران برای قرارداد پرسود حجاب پوشید!

یک خبرگزاری روسی نوشت مقامات سوئد برای اینکه قراردادهای تجاری با ایران امضا کنند، مواضع فمنیستی را کنار گذاشته و حجاب استفاده کردند.

به گزارش کارگرآنلاین، درحالی که نخست وزیر سوئد به همراه هیئتی دیپلماتیک-اقتصادی دو روز قبل به ایران سفر کرد، خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» طی گزارشی به بررسی آن پرداخته و نوشت: با اینکه دولت سوئد اولین کشور جهان است که موضع رسمی و آشکار «فمنیستی» اتخاذ کرده اما خانم وزیر سوئدی و همکارانش برای بدست آوردن قراردادهای پرسود و بهبود روابط با تهران، باید غرور فمنیستی خود را کنار گذاشته و از حجاب استفاده کنند.

«استفان لوفن» نخست وزیر سوئد روز شنبه در صدر هیئتی عالی رتبه برای بهبود روابط تجاری با ایران و همچنین گفت‌وگو درباره مسائل حقوق بشری وارد تهران و با مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

نکته مورد توجه اسپوتنیک اما استفاده از حجاب اسلامی توسط بانوان حاضر در این هیئت سوئدی زمانی که وارد ایران شدند، است. خانم «آن لیند» وزیر تجارت سوئد که به داشتن مواضع فمنیستی شدید مشهور است نیز برای امضای قراردادهایی حجاب پوشیده بود.

«یان بیروکلند» رهبر حزب لیبرال سوئد در مصاحبه با یک روزنامه علیه این اقدام خانم لیند ادعا کرد: «... بسیار تاسف‌بار است که آن وزیر سوئدی حجاب را استفاده کرد. این همچنین نشانه شکست سیاست خارجی فمنیستی است.»

لیند نیز در پاسخ به وی تاکید کرده که تمایل نداشت قوانین ایران را نقض کند.

این خبرگزاری در پایان نوشت: با این حال شرکت‌های سوئدی بعد از برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی، برای گرفتن مجوز ورود به بازار پرسود ایران صف کشیده‌اند. در سال‌های اخیر، صادرات سوئد به ایران حدود 220 میلیون دلار سالانه بود اما تا پیش از تحریم‌ها این رقم بین 670 تا 790 میلیون دلار در تغییر بود./ العالم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین