پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:03 - 1395/12/01

یادداشت/محمد عبدالهی

آخوندی تنها نیست!

بالاخره نمایندگان مجلس پس از 3 سال و نیم به بی کفایتی وزیر راه دولت یازدهم پی بردند و در اقدامی بسیار به موقع! طرح استیضاح وی را به جریان انداختند! البته فراکسیون تخصص محور امید مخالفت خود را با این استیضاح اعلام کرده است.

کارگرآنلاین-محمد عبدالهی: از فراکسیونی که برای قلع و قمع منتقدان دولت، طرح 2 سال حبس می دهد، و سرشت دیکتاتورمابانه اصلاح طلبی را عیان میکند، این اقدام عجیب نیست.

 از مجلسی هم که سالها و ماهها پس از مردم، متوجه بی کفایتی یک وزیر میشود، این استیضاح عجیب نیست. کارنامه این وزیر با مواردی چون: بی توجهی به ایمن نبودن جاده های کشور، بی اعتنایی به فرسودگی سیستم ریلی و جان مردم از جمله در تصادف قطار تهران مشهد، اجازه نفوذ کشورهای خارجی حتی در مسئله ای چون کترینگ و توزیع غذای قطارهای جمهوری اسلامی (شرکتهای اتریشی!)، سرنوشت تراژیک مسکن مهر، وارد کردن پوپولیستی یک عدد هواپیمای خارجی معیوب و دارای مشکلات فنی که حتی قیمت اصلی خریدش از مردم پنهان میشود، نقش آقازاده 28 ساله وزیر در قراردادهای وزارتخانه، ثروت هزارمیلیاردی وزیر لواسان نشینی که 4 سال است هیچ کس از اون نپرسیده " بعنوان یک همیشه مسئول! از کجا آورده ای؟!"  و.. مواردی از این دست، پیش از آنکه نمایندگان مجلس را بر صندلی های نرم شان تکان دهد، به یمن شبکه های اجتماعی، ماههاست مردم ایران را آزرده خاطر کرده ست.

 اما با وجود همه این ناکارآمدی ها به عقیده حقیر، طرح استیضاح آخوندی، کاری اشتباه است. نه از آن جهت که او مستحق استیضاح نیست؛ ابدا؛
بلکه از آن وجه که اولا او در دولت روحانی تنها_نیست! دست بر هر وزیر و معاون و مدیر بالادستی در این دولت بگذاریم، بعید است کارنامه ای موفق و آبرومند در محضر مردم داشته باشد.
و در ثانی، وجود وزیری تا این حد بی کفایت و عدم عزل او با آن همه پرونده، خود بزرگترین لکه سیاه بر دامن دولت روحانی است. مردم 3 ماه دیگر تکلیف همه آنها را روشن خواهند کرد. آقایان مجلسی! راضی به زحمتتان نبودیم.
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین