پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:05 - 1395/12/07

زلزله در فوتبال ایران!

خیلی از تیم های لیگ برتری ایران درگیر پرونده شکایت بازیکنان و مربیان خارجی هستند.

به گزارش کارگرآنلاین، پرسپولیس و تراکتورسازی که روز گذشته به پرونده های موجود آنها پیرامون شکایت بازیکنان و مربیان خارجی در فیفا اشاره کردیم، خیلی از تیم های لیگ برتری و حتی دسته های پایین تر هستند که درگیر این گونه پرونده ها بوده و خطر انها را تهدید می کند.

پدیده؛ 4 پرونده

زوران کنزویچ: باشگاه پدیده برای این بازیکن صربستانی از سوی فیفا محکوم به پرداخت 9500 دلار، 1357 یورو به عنوان سود و 10 هزار فرانک سوئیس به عنوان جریمه شده است. البته به نظر می رسد پدیده طلب این بازیکن را در ماه ژانویه پرداخت کرده و در انتظار تاییدیه فیفا می باشد.

ایگور پاناچیچ: برای این بازیکن کروات باشگاه پدیده محکوم به 99 هزار یورو شده و 53 هزار یورو نیز به دلیل انحلال قرارداد باید پرداخت شود.

میلان جوانوویچ: بازیکن اصل مونته نگرو بوده که پدیده به دلیل شکایت او باید 36 هزار دلار به علاوه جریمه 5 درصدی به او پرداخت کند.

بهادر نسیم اف: پرونده این بازیکن به دلیل عدم پرداخت به موقع به کمیته انضباطی فیفا رفته است. پدیده باید 85 هزار دلار به علاوه 5 درصد سود به او پرداخت کند.

سیاه جامگان؛ 4 پرونده

آلاگی متر سوسه: این بازیکن سوئدی 33 هزار دلار باید از باشگاه مشهدی دریافت کند که از مهلت پرداخت آن نیز چند ماه گذشته است.

کیل گینس: دیگر بازیکن سوئدی بوده که در سال 2016 از سیاه جامگان شکایت کرده است.

آفولابی: این بازیکن نیجریه ای نیز به فیفا شکایت کرده اما از اخرین مکاتبات باشگاه و این بازیکن چیزی در دست نیست.

رنان داسیلوا: این بازیکن برزیلی دیگر شاکی باشگاه سیاه جامگان به حساب می آید که در سال 2016 از آنها شکایت کرده است.

راه آهن؛ 4 پرونده

ایگور ننزیچ: این دروازه بان اسلوونیایی 33 هزار دلار باید از راه اهن دریافت می کرده که حالا با جریمه و سودش به دنبال طلب خود است. طبق آخرین اعلام فیفا در صورتی که باشگاه راه آهن تا 3 مارس یعنی 13 اسفند این مبلغ پرداخت نشود، از راه آهن امتیاز کسر خواهد شد و این رای تا 25 اسفند نهایی می شود.

سولومو آنتوس: بازیکن قبرسی که راه آهن را محکوم به پرداخت 32 هزار یورو کرده است. به دلیل دیرکرد در پرداخت فیفا 15 هزار فرانس سوئیس نیز راه آهن را جریمه کرده اما هنوز خبری از پرداخت ها نیست.

سپاستین: این بازیکن فنلاندی نیز به تازگی از راه آهن شکایت کرده و پرونده اش در کمیته حل اختلاف پیگیری می شود.

اولاف یانسن: این مربی آلمانی نیز به تازگی شکایت خود را ارائه کرده و باشگاه راه آهن تا اواخر فوریه وقت داشته تا جوابیه خود را ارائه کند.

استقلال خوزستان؛ 2 پرونده

دیوید فرانک سیلوا: این بازیکن برزیلی به تازگی شکایت کرده و  فیفا نیز از استقلال خوزستان درخواست جوابیه کرده است.

رافائل رابایو: این بازیکن برزیلی که ابتدای فصل جاری در استقلال خوزستان حضور داشت، شکایت خود را مطرح کرده و پرونده او برای صدور رای به کمیته حل اختلاف فیفا رفته است.

ملوان انزلی؛ 2 پرونده

زوران زلاکوسکی: پرونده این بازیکن بلغارستانی یکی از خطرناک ترین پرونده های ملوان محسوب می شود. او درخواست 134 هزار دلار و یک بار دیگر 118 هزار دلار داشته و کمیته انضباطی فیفا نیز رای صادر کرده است. همچنین 17 هزار دلار نیز به عنوان جریمه و هزینه دادرسی باید پرداخت شود. در صورت اعمال نظر این بازیکن از باشگاه ملوان 6 امتیاز کسر می شود.

سرگی پاشنکو: باشگاه ملوان موظف به پرداخت 35 هزار دلار به این دروازه بان روس شده است.

استقلال اهواز؛ یک پرونده

لوئیس دوسانتوس: شکایت این بازیکن برزیلی در فیفا ثبت شده و از استقلال اهواز درخواست جوابیه شده است.

صبای قم؛ یک پرونده

فیلیپ ماچادو: این بازیکن برزیلی که در پرواز تیم چاپوکوئنسه حضور داشت و جان باخت؛ هنوز از صبای قم طلبکار است. بازیکن فقید برزیلی 85 هزار دلار از صبا طلبکار است.

سپاهان؛ یک پرونده

مارسیو هنریک: هم باشگاه سپاهان از این بازیکن شکایت کرده و هم این بازیکن برزیلی از سپاهان شکایت کرده است.

شاهین بوشهر؛ یک پرونده

ایوان پتروویچ: مبلغ 248 میلیون تومان باشگاه شاهین بوشهر باید پرداخت کند اما با توجه به عدم پرداخت 4 امتیاز از ان کسر شده است. با این حال فدراسیون اعلام کرده که این باشگاه دیگر فعالیتی ندارد.

پاس همدان؛ یک پرونده

تیاگو آلوز فراگا: به نظر می رسد اخیرا طلب این بازیکن برزیلی پرداخت شده و پرونده او بسته شده است.

شهر باران؛ یک پرونده

آدمیر ادروویچ و زوران رادولویچ: این 2 نفر بازیکن و مسئول حقوقی فدراسیون مونته نگرو هستند که شکایت آنها باعث کسر 4 امتیاز از تیم شهر باران شد.

نفت آبادان؛ یک پرونده

مارسیو لوکاس داسیلوا: پرونده شکایت این بازیکن برزیلی مربوط به حقوق آموزشی می باشد.

نفت تهران؛ یک پرونده

آلویس نانگ: این بازیکن کامرونی که هم اکنون در استقلال خوزستان بازی می کند از نفت شکایت کرده و فیفا در 13 فوریه 2017 اعلام کرده که پرونده به اتاق حل اختلاف رفته است.

نفت مسجدسلیمان؛ یک پرونده

لوئیس کارلوس دوسانتوس: باشگاه محکوم به پرداخت 58 میلیون تومان شده که ظاهرا به مدیربرنامه های وی پرداخت شده است.

فولاد یزد؛ یک پرونده

دینکو چلیچیچ: این مربی کروات باشگاه یزدی را به پرداخت 53 هزار دلار کرده است. همچنین 20 هزار دلار بابت فسخ قرارداد و 10 هزار فرانک به عنوان جریمه باید پرداخت شود.

برق شیراز؛ 2 پرونده

مارتین رائول: این بازیکن اروگوئه ای مدتهاست شکایت خود را ارائه کرده و باشگاه نیز محکوم شده است. حتی در آخرین نامه برق شیراز به کسر 3 امتیاز تهدید شده است.

مایکل دیوید مارکز: باشگاه به پرداخت بدهی محکوم شده و 5 هزار فرانک نیز جریمه شده است./کاپ

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین