پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:30 - 1395/12/07

با تصویب مجلس

میزان جریمه سربازان فراری برای صدور کارت معافیت تعیین شد+جدول

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جریمه مشمولان غایب برای صدور کارت معافیت نظام وظیفه را تعیین کردند.

به گزارش کارگرآنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه، 7 اسفند) پارلمان و در جریان بررسی جزئیات درآمدی لایحه بودجه سال 1396 کل کشور  با رأی 146 موافق،  رأی 24 مخالف و رأی 4 ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس بند ب تبصره 11  این لایحه را تصویب کردند.

براساس این گزارش در بند (ب) تبصره 11 این لایحه به دولت اجازه داده شد تمامی مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از هشت‌سال غیبت دارند را با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت به‌صورت نقد و اقساطی که تا پایان سال 1396 تسویه می‌شود، معاف کند. تمام درآمدهای حاصل از اعطای معافیت‌های مشمولان مذکور به حساب درآمد عمومی کشور موضوع ردیف 150128 نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.


همچنین در این بند از تبصره 11 مقرر شد به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، ده‌درصد (10%) به مبالغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از شش‌ماه، یک‌سال محسوب می‌شود.

وکلای ملت همچنین مصوب کردند برای مشمولان متأهل، پنج‌درصد(5%) و برای مشمولان دارای فرزند نیز به‌ازای هر فرزند، پنج‌درصد(5%) از مجموع مبلغ جریمه کسر می‌شود.

بهارستان نشینان در جزء الحاقی 4 این تبصره نیز مقرر کردند مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی از پنجاه درصد(50%) تخفیف بهره‌مند می‌شوند./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین