پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:55 - 1395/12/07

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

جدا شدن بخش درمان تامین اجتماعی و پیوستن آن به وزارت بهداشت به صلاح نیست

یک عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس، جدا شدن بخش درمان تامین اجتماعی و الحاق آن به وزارت بهداشت را به صلاح ندانست و گفت: این کار باعث گستردگی کار این وزارتخانه و در نتیجه کارایی پایین آن خواهد شد و این وزارت را از رسیدن به اهداف اصلی خود باز خواهد داشت.

به گزارش کارگرآنلاین، روح‌الله بابایی صالح، عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به نقش تامین اجتماعی در اجرای طرح تحول سلامت اظهار داشت: مجری اصلی طرح تحول سلامت وزارت بهداشت و درمان است اما بار هزینه‌ای آن بر دوش بخش درمان سازمان تامین اجتماعی است، به طوری که نزدیک به 78 درصد هزینه‌ها از سوی این سازمان تامین می شود.
وی با انتقاد از تلاش و اصرار وزارت بهداشت برای اینکه بخش درمان سازمان تامین اجتماعی را زیرمجموعه وزارت بهداشت قرار دهد، گفت: حوزه کاری وزارت بهداشت شامل بخش‌های آموزش، درمان و پیشگیری است و مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی زیر نظر آن قرار دهد، لذا این کار باعث گستردگی کار این وزارتخانه و در نتیجه کارایی پایین آن خواهد شد و این وزارت را از رسیدن به اهداف اصلی خود باز خواهد داشت.
نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس افزود: بررسی‌های به عمل آمده و گزارش‌های میدانی از بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها نشانگر این است که مردم از اجرای طرح تحول سلامت رضایت کامل دارند و پرداخت هزینه درمان بخشی از دغدغه‌ آنها را برطرف کرده است،‌ لذا بهتر است با کمک به تامین اجتماعی این رضایت را تداوم ببخشیم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: در روند بررسی برنامه ششم توسعه در مجلس نیز تلاش هایی در جهت این امر صورت گرفت اما به تصویب نرسید چرا که استدلال کارشناسی وزارت رفاه، پذیرفته شد.
بابایی صالح تصریح کرد: به نظر می‌رسد وزارت بهداشت با این کار درصدد است منابع حاصل از حق بیمه کارگران و افرادی که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند را به سمت خود بکشاند که این کار اصلا به صلاح خود وزارتخانه و مردم نیست. لذا بهتر است کار به منوال سابق طی شود تا مشکلاتی در اداره منابع مالی پیش نیاید.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تجمیع بخش درمان در کشور نیازمند تجمیع بیمه‌ها است، خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌های انجام شده هنوز بیمه‌های موجود در کشور تجمیع نشده‌اند که با این وضع، تجمیع بخش درمان نیز امکانپذیر نیست و نه تنها تاثیر مثبتی نخواهد داشت، تبعات منفی نیز درپی دارد.
نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در پایان با تاکید بر اینکه طرح تحول سلامت فی نفسه طرحی کارآمد و مفید است، اظهار داشت: وزارت بهداشت بهتر است از منابعی که از این طریق ممکن است عایدش شود، صرف‌نظر کند تا روال عادی مثبت اجرای این طرح ادامه پیدا کند و همه مسئولان ذی‌ربط در رفع نقایص آن تلاش کنند./ایسنا

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین