پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:44 - 1395/12/10

بازنشستگی ٢٠ ساله زنان مشروط می‌شود

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم از مصوبه این کمیسیون خبر داد که براساس آن بازنشستگی ٢٠ ساله زنان مشروط به داشتن ٥٠ سال سن می‌شود.

به گزارش کارگرآنلاین، محمد خدابخشی اظهار کرد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم و برای تامین نظر شورای نگهبان برای بازنشستگی بانوان نیز شرایط سنی  به موارد قبلی اضافه شد و بازنشستگی آن‌ها با ۲۰سال سابقه  و ۲۰ روز حقوق با شرط ۵۰ سال به تصویب رسید.

این نماینده مجلس ادامه داد: در بند دو ماده هفت برداشت شورای نگهبان افزایش وابستگی به نفت طی سال‌های برنامه بود. همچنین از مجوز فروش اوراق تعهدزا در برنامه ایراد گرفته شده بود  و تعیین کف برای سهم دولت از فروش نفت و میعانات گازی نیز از دیگر ایرادات شورای نگهبان به مصوبه مجلس بود که در همه این موارد  اصلاحاتی در جهت تامین نظر شورای انجام شد.

وی افزود: همچنین با مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه ششم، عدد ۸۳ هزار میلیارد تومانی که به عنوان کف سهم دولت از فروش نفت و میعانات گازی قید شده بود، حذف شد و مواردی که مربوط به فروش اوراق تعهدزا بود، از متن مصوبات حذف شد.

‎ نماینده مردم الیگودرز در مجلس یاداور شد: در ماده ۱۰ که مربوط به مشارکت سازمان‌های توسعه‌ای مثل ایدرو و ایمیدرو با بخش غیر دولتی برای سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته بود، در برنامه ششم نسبت مشارکت را برای این سازمان‌ها ۴۹ درصد تعیین کرده بودیم که این عدد به ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد.

خدابخشی تصریح کرد: هدف‌گذاری در برنامه ششم این بود که تا پایان برنامه، ۹۰ درصد حقوق شاغلین و بازنشستگان با رعایت شرایط شغلی و تمامی موارد خدمتی همچون تخصص و تحصیلات همسان شود که این مورد را پس از ایراد شورای نگهبان در خصوص بار مالی مصوبه از  ۱۰ درصد به ۱۵ درصد تغییر دادیم./ایسنا

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین