پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:43 - 1395/12/16

بهترین دمنوش‌های «جایگزین چای» برای دید و بازدیدهای نوروزی

چای تقریبا پای ثابت دید و بازدیدهای عید است اما می‌توانید نوشیدنی‌های گیاهی مفرح و شفابخشی را جایگزین آن کنید.

به گزارش کارگرآنلاین؛ چای یکی از پر طرفدارترین نوشیدنی‌های دنیاست که از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است و معمولاً ایرانیان بعد از مصرف غذا از این نوشیدنی‌ استفاده می‌کنند.

چای به عنوان نوشیدنی پیش غذا، پس غذا و در وعده صبحانه مصرف می‌شود و می‌توان گفت که بعد از آب یکی از ارزانترین و پرطرفدارترین نوشیدنی‌ها در دنیا محسوب می‌شود که می‌تواند فواید و مضراتی به همراه داشته باشد.

چای علاوه بر اینکه یک نوشیدنی محسوب می‌شود به عنوان یک گیاه دارویی با ارزش نیز تلقی می‌شود.

فواید چای و درمان افسردگی
برخی از محققان می‌گویند که چای برای بیماران قلبی مفید است و از بروز لخته‌ در خون که موجب بروز حمله‌های قلبی و سکته‌های مغزی می‌شود، پیشگیری می‌کند.

چای به دلیل داشتن کافئین مانع خستگی می‌شود. همچنین این نوشیدنی آرامبخش می‌تواند سردرد ناشی از خستگی روزانه را از بین ببرد. چای سرشار از آنتی اکسیدان است که از بروز سرطان پیشگیری می‌کند.

چای دارای ۵۰ خاصیت است که از مهمترین آنها می‌توان به ضد درد، ضد آمیب، ضد آلزایمر، ضد آرتریت، ضد تصلب شرایین، ضد باکتری، ضد سرطان، ضد افسردگی، ضد قند خون، ضد التهاب، آنتی اکسیدان، ضد اسپاسم، ضد ویروس، دفع آثار قابض (ایجاد کننده یبوست) غذاها، تقویت کننده عملکرد قلب، محرک سیستم عصبی مرکزی، ادرارآور، محافظ کبد، کاهنده پرفشاری خون، محرک قدرت ایمنی بدن، کاهش دهنده‌ چربی خون و کاهش دهنده‌ تری گلیسریدها اشاره کرد.

از عوارض چای چه می‌دانید؟
چای دارای ماده ای به نام تانن است. این ماده بسیار مدر (ادرارآور) است و به همین خاطر مایعات بدن را دفع کرده و پلاسمای خون غلیط می شود.

آنزیم ها در پلاسمای غلیظ نمی تواننند فعالیت کنند و به همین خاطر مواد زاید در بدن انبار شده و موجب بیماری های گوناگون می شود. ضمن اینکه تانن موجب فعالیت بیش از حد سلول های اپیتلیال کلیه شده و کلیه را به مرور از کار می اندازد!

در هر فنجان چای بین 60 تا 75 میلی گرم «کافئین» وجود دارد که LDL خون را افزایش می دهد و عاملی برای انفارکتوس های قلبی و مغزی می‌شود. از طرفی کافئین آرام بخش است و در دراز مدت اعتیاد ایجاد می کند!

مصرف زیاد چای دندان ها را لک‌دار و سیاه می کند
بساط چای در تمامی خانه ها در ایام نوروز به راه است و به اصطلاح سماورشان دائما قل می زند. بد نیست عید امسال سراغ عرقیجات سنتی شیراز و کاشان بروید و عطر نسترن و بهار نارنج، کاسنی، شاطره و بیدمشک را به میز پذیرایی تان راه دهید.

عرق بهار نارنج  هم عطر بهار را با خود به همراه داشته و هم نشاط آور و مناسب مهمانی های ایام نوروز است، همچنین می توانید از ترکیب بیدمشک و نسترن استفاده کنید که هر دو آرام‌بخش هستند و عطری دلپذیر دارند./باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین