پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:38 - 1395/12/17

تامین اجتماعی برای احداث بیمارستان در مناطق کارگر نشین ورود کند

دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه بهره برداری از بخش MRI بیمارستان شهید مفتح ورامین با اشاره به همکاری موثر خیرین حوزه سلامت در ساخت و احداث این بیمارستان و همچنین مجتمع آموزشی برای این منطقه، گفت: امیدواریم بتوانیم ظرف چند ماه آینده بخش سی تی اسکن این بیمارستان هم به بهره برداری برسد.

به گزارش کارگرآنلاین، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه بهره برداری از بخش MRI بیمارستان شهید مفتح ورامین با اشاره به همکاری موثر خیرین حوزه سلامت در ساخت و احداث این بیمارستان و همچنین مجتمع آموزشی برای این منطقه، گفت: امیدواریم بتوانیم ظرف چند ماه آینده بخش سی تی اسکن این بیمارستان هم به بهره برداری برسد.
وزیر بهداشت بر ضرورت تمرکز همه امکانات بهداشتی و درمانی برای حاشیه تهران، افزود: از ابتدای دولت یازدهم در اکثر شهرهای کشور در حال ساخت و یا بهره برداری بیمارستان هستیم و انشاالله طی دو هفته آینده در بهارستان بیمارستان جدید افتتاح خواهیم کرد.
دکتر هاشمی افزود: همچنین تا پایان خرداد ماه سال آینده هم بیمارستان قرچک را به بهره برداری خواهیم رساند.
وی با تاکید بر این که ورامین مستحق یک بیمارستان مجهز است، افزود: از آنجا که بخش کارگری جامعه بیشتر در این مناطق زندگی می کنند جا دارد که سازمان تامین اجتماعی حضور پررنگ تری برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی داشته باشد و بیمارستان هایی مشابه بیمارستان میلاد به منظور ارائه خدمات درمانی با کیفیت در این مناطق احداث کند.
وزیر بهداشت افزود: چرا که چندین میلیون کارگر در این مناطق حق بیمه تامین اجتماعی پرداخت می کنند بنابر این انتظار دارند که خدمات را به صورت مستقیم دریافت کنند و اگر هم این خدمات به صورت مستقیم به کارگران ارائه نشد امیدواریم با تلاش استاندار، فرماندار و نمایندگان شاهد احداث بیمارستان برای منطقه ورامین باشیم.
دکتر هاشمی با بیان این که احداث بیمارستان قرچک از صفر شروع شده است و اردیبهشت ماه به بهره برداری می رسد، گفت: متاسفانه ۳۰۰ هزار جمعیت در این شهر یک تخت بیمارستانی نداشتند و در ورامین هم مرکز جهاد سازندگی از ۳۰ سال گذشته تبدیل به بیمارستان شد بنابر این جمعیت قابل توجه این منطقه نیاز به بیمارستان دارد.
وزیر بهداشت با تاکید بر این که احداث و تجهیز بیمارستان نیاز به اعتبارات دارد، افزود: به رغم کمبود اعتبارات، دولت اقداماتی از جمله ارتقاء هتلینگ، تامین تجهیزات پزشکی و حضور نیروی متخصص در مناطق محروم و حاشیه نشین شهر نیز در راستای برنامه تحول سلامت صورت گرفت.
دکتر هاشمی با بیان این که وزارت بهداشت آنقدر اعتبارات ندارد که بتواند احداث و بهره برداری بیمارستان ها را با هم داشته باشد، گفت: به همین دلیل باید این بیمارستان به سرعت تجهیز شود و انشاالله ظرف ۲ هفته آینده بخش عمده وسایل و تجهیزات پزشکی به این بیمارستان ارسال شود تا بتوانیم به تدریج بیمارستان های دیگر را به بهره برداری برسانیم./بهداشت نیوز
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین