پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:06 - 1395/12/19

سرلشکر صالحی:

نمونه برتر از S۳۰۰ را ساخته‌ایم

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ما امروز تجهیزات مورد نیاز نظامی‌مان را تولید می‌کنیم و اگر هم مانند «اس۳۰۰» از جایی بگیریم، نمونه برترش را ساخته‌ایم و می‌سازیم.

به گزارش کارگرآنلاین، سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش طی سخنانی با بیان اینکه "امروز در جهان کشورهایی با قدرت نظامی پایین، متوسط و برتر داریم"، گفت: در ابتدای انقلاب در همه خیابان‌ها و محافل، مردم ما شعار استقلال ــ آزادی ــ جمهوری اسلامی به‌تأسی از امام راحل سر می‌دادند و آن شعار که برگرفته از انقلاب و مدیریت الهی بود امروز ظهور پیدا کرده است و ما لذت استقلال را در همه بخش‌ها از جمله بخش نظامی حس می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه داشتن قدرت نظامی به‌خودی خود سیطره و استقلال ایجاد نمی‌کند، افزود: گران‌بهاترین سرمایه، قدرت نیروی انسانی کارآمد و باایمان است که در سایه استقلال در جمهوری اسلامی ایران پدید آمده است.

فرمانده کل ارتش اظهار داشت: امروز کشورهایی با توان نظامی متوسط به بالا هستند که در مقابل تهدیدات، توان اعمال و اراده قدرت را ندارند که این ضعف است و علت آن به‌سبب نبود نیروی انسانی کارآمد و مؤمن است.

سرلشکر صالحی ادامه داد: آن کشورهایی هم که قدرت برتر نظامی هستند چون از قدرت خود برای زورگویی استفاده می‌کنند دچار چالش شده‌اند.

وی با بیان اینکه "روز به روز ما در سایه استقلال و شعار و شعوری که داریم و در سایه رهبری عالی دینی، با هدف و شناخت به‌سمت تعالی و رشد حرکت می‌کنیم"، خطاب به دانش آموختگان دانشگاه فرماندهی ستاد ارتش تصریح کرد: شما باید همواره ترفندهای به‌اصطلاح نوی دشمن را بشناسید و راه‌های مقابله با آن را پیدا کنید تا بتوانید در صف اول دفاع از آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی بایستید.

فرمانده کل ارتش گفت: امروز انگلیس خبیث که وارد منطقه شده است مطالعه دیرینه دارد و در پیوند با صهیونیست‌ها طراحی‌هایی می‌کند و ما به این تهدیدات، تهدیدات نوین می‌گوییم که شکل‌های ظاهری دارد اما اندیشه نوینی نیست و الحمدلله این هم جمع می‌شود.

سرلشکر صالحی افزود: به کشورهایی از جمله عراق و سوریه که گرفتار این توطئه بودند انقلاب اسلامی همه جا از نظر معنوی و فکری کمک می‌کند و هر نظامی که در سایه یک تفکر صحیح برای حفظ استقلال خود بکوشد همه چیز به‌دست می‌آورد.

وی افزود: ما امروز تجهیزات مورد نیاز نظامی‌مان را تولید می‌کنیم و اگر هم، مانند «اس300» از جایی بگیریم، نمونه برترش را ساخته‌ایم و می‌سازیم.

فرمانده کل ارتش در پایان اظهار داشت: ما امروز دریانوردی‌های سالم، باقدرت و باعزتی داریم و برنامه ما این است که به همه جای دنیا برویم. البته برای حفظ سیادت دریایی و صلح و اثبات قدرت استقلال جمهوری اسلامی در هوا و در پدافند هوایی و در عرصه‌های زمینی اذعان می‌کنیم که هم‌دوش با سایر برادران‌مان در نیروهای مسلح این توان را داریم که در برابر اندیشه تهدید آمیز بایستیم.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین