پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:47 - 1396/01/01

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس:

تولید و اشتغال با اجرای صحیح سیاست‌های اقتصاد مقاومتی میسر می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس گفت: با اجرای درست سیاست‌های اقتصادی مقاومتی می‌توان به تولید و اشتغال رسید.

به گزارش کارگرآنلاین، منصور مرادی  با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: نام‌گذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری در واقع ترسیم نقشه راهی برای مسوولان است.

وی خاطرنشان کرد: هر ساله مقام معظم رهبری با توجه به شرایط کشور اقدام به نام‌گذاری سال‌ها می‌کند که مسوولان باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق نسبت به عملیاتی کردن این شعار اقدام کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: باید در سال‌جاری به نحوی عمل شود که با حمایت از تولید زمینه اشتغال مولد و پایدار را برای جوانان فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: همه مسوولان دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان و البته آحاد مردم جامعه باید با عزم راسخ در راستای عملیاتی کردن این شعار تلاش کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس گفت: شعار امسال نقشه راه توسعه است و با اجرای درست سیاست‌های اقتصادی مقاومتی می‌توان به تولید و اشتغال رسید.

مرادی در مورد میزان تحقق شعار سال گذشته نیز گفت: سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری شده بود متاسفانه انچه قابل انتظار بود عملیاتی نشد و به دلیل کمبود اعتبارات پروژه‌های نیمه تمام نیز تکانی نخورد.

وی با بیان اینکه در زمینه اقتصاد مقاومتی اقدامات جدی از سوی دولت در سال گذشته انجام نشد، ابراز امیدواری کرد: امسال با تحقق به موقع بودجه شاهد برداشتن گام‌های اساسی در سطح کشور باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس خاطرنشان کرد: البته این شعارها تنها مربوط به یک سال نیست و مسوولان باید ضمن تلاش برای تحقق شعار سال جدید نسبت به ادامه مسیر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اهتمام ویژه داشته باشند.

وی گفت: دولت در سال گذشته بخشی از زیرساخت‌هایی را که برای عملیاتی کردن شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نیاز بود آماده کرده‌اند و باید امسال نیز با جدیت هرچه تمام برای جامه عمل پوشاندن به دغدغه‌های رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با برنامه‌ریزی درست و عمل مناسب گام بردارند.

مرادی به ظرفیت‌های بالای استان کردستان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: کردستان دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که مسوولان باید با جذب سرمایه‌گذار و اعتبارات دولتی در راستای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها اقدام کنند.

به گفته وی، کشاورزی و گردشگری از جمله ظرفیت‌هایی است که در استان وجود دارد و می‌تواند بستری ارزشمند برای عملیاتی کردن شعار امسال باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کردستان با وجود این همه ظرفیت نباید محروم باشد، اظهار کرد: مسوولان باید با برنامه‌ریزی مناسب و با جذب سرمایه‌گذار برای استفاده از این ظرفیت‌ها، بستر توسعه استان را در بخش‌های مختلف فراهم کنند.

وی به مرزی بودن استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: مرزی بودن استان می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه استان و حتی سایر نقاط کشور باشد.

مرادی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در کردستان وجود دارد و این استان می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید از پتانسیل‌هایی مانند کشاورزی در راستای عملیاتی کردن حمایت از تولید و ایجاد اشتغال بهره‌گیری کنیم، تصریح کرد: مسوولان باید با حمایت از حوزه کشاورزی و توسعه زیرساخت‌های این بخش به ویژه ایجاد صنایع تبدیلی زمینه تحقق و عملیاتی کردن شعار امسال را فراهم سازند.

به گفته مرادی، تولید بیش از 80 درصد از کل توت‌فرنگی کشور و همچنین تولید میزان قابل توجهی از سایر محصولات زراعی و کشاورزی در کردستان یعنی تحقق درصد قابل توجهی از شعار امسال که باید با حمایت از این تولید زمینه ایجاد اشتغال را نیز فراهم سازیم.

وی در پایان در میزان توفیق دولت در مورد عملیاتی کردن شعار سال گذشته خاطرنشان کرد: دولت در بحث عملیاتی کردن شعار سال انگونه که مورد انتظار مردم و نمایندگان بود عمل نکردند./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین