پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:29 - 1396/01/21

550 نفر از کارگران پلاسکو مقرری بیمه بی‌کاری دریافت می‌کنند

از مجموعه 830 نفر شاغل در بهمن 1395 در ساختمان پلاسکو بیش از 550 نفر از کارگران که لیست حق بیمه ارسال شده داشتند و مقرری بیمه بیکاری دریافت کردند و هنوز تحت حمایت کوتاه‌مدت سازمان تامین اجتماعی هستند.

به گزارش کارگرآنلاین، اداره کل تامین اجتماعی غرب استان تهران توضیحاتی درباره گزارشی مبنی بر "بیگاری تامین اجتماعی از مقرری‌بگیران بیمه بیکاری" ارائه کرد.
در اولین روز کاری پس از آتش‌سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو کمیته بحران در اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ تشکیل شد و در ظهر روز شنبه مورخ 2 بهمن 1395 اولین کارگران شاغل در ساختمان پلاسکو جهت دریافت مقرری بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند. از مجموعه 830 نفر شاغل در بهمن 1395 بیش از 550 نفر از کارگران که لیست حق بیمه ارسال شده داشتند و مقرری بیمه بیکاری دریافت کردند و هنوز تحت حمایت کوتاه‌مدت سازمان تامین اجتماعی هستند.
بر اساس ماده 1 قانون بیمه بیکاری مصوب 26 شهریور 1369 تصریح شده بیمه بیکاری یکی از حمایت‌های سازمان تامین اجتماعی نسبت به بیمه‌شدگان بیکار است که هدف از برقراری این نظام حمایتی این است که با پرداخت مقرری، بخشی از زیان‌های وارده به کارگران که ناشی از بیکاری غیرارادی و ناخواسته آنها می‌باشد، جبران شود. طی سال‌ گذشته به جز برقراری مقرری بیکاری برای شاغلان حادثه آتش‌سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو طی دوره فروردین 1395 لغایت اسفند 1395 در سطح تمام شعب تابعه اداره کل غرب تهران بزرگ بیش از 15 هزار نفر از مزایای بیمه بیکاری استفاده کردند.
بر اساس ماده 8 قانون بیمه بیکاری مصوب 26 شهریور 1396 برای احراز اشتغال مقرری‌بگیران بیمه بیکاری، قانونگذار روش‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی جهت صیانت از حقوق کارگران و صندوق بیمه بیکاری احراز بیکاری مورد بررسی و پس از تایید نهایی مراحل برقراری یا عدم برقراری اقدام نمایند.
در خصوص موضوع مطرح‌شده شعبه 28 مبنی بر تماس با مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در اجرای طرح پرونده الکترونیک و عدم پرداخت حقوق به آنها و ... به اطلاع می‌رساند شرکت خدمات ماشینی تامین وابسته به سازمان تامین اجتماعی به منظور پیشبرد و توسعه اهداف سازمانی هر ساله طرح‌ها و پروژه‌هایی را جهت اجرای برنامه‌های آتی و ارائه خدمات غیرحضوری به بیمه‌شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان و به عبارتی به بیش از 40 میلیون مخاطب تهیه می‌نماید و پس از بررسی و تست در شعب به منظور انجام ماموریت‌های سازمانی در سراسر ایران اسلامی در دستور کار قرار می‌گیرند. طرح‌های چون S.S.N، نامنویسی الکترونیکی، دریافت لیست الکترونیکی، ابلاغ الکترونیکی، رویت سوابق، فیش حقوقی بازنشستگان و ...
شرکت خدمات ماشینی تامین با توجه به جذب نیرو از کارشناسان غیرسازمانی در هر پروژه متناسب با نیاز به نیرو از شرکت کار و تامین که خاستگاه آن ایجاد اشتغال است درخواست تامین نیرو می‌نماید و این شرکت پس از بررسی و پیشنهاد اشتغال نسبت به جذب نیرو و عقد قرارداد موقت و پرداخت حقوق و مزایا اقدام ‌می نماید.

در پایان یادآور می‌شویم جذب افراد با تهدید و اجبار آنها به کار کذب محض بوده است.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین