پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:29 - 1396/01/27

حداقل مزد کارگران ۱۰۰هزار تومان کمتر از کارمندان تعیین شد

بی‌عدالتی دولت در حق ۱۳ میلیون کارگر

درحالی در آخرین جلسه شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران ۹۳۰ هزار تومان تعیین شد که هیئت وزیران حداقل حقوق کارمندان را ۱میلیون و ۳۵ هزار تومان تعیین کرد که حدود ۱۰۵هزار تومان دستمزد کار کارگران از کارمندان عقب است.

به گزارش کارگرآنلاین، پس از مصوبه اخیر شورای عالی کار و تعیین حداقل دستمزد 930 هزار تومانی مشمولان قانون کار در سال آینده، جدول کامل حقوق و مزایا شامل سنوات، عیدی پایان سال، حق اولاد، حداقل مزد روزانه، حق بن، حق مسکن، اضافه کاری، معافیت مالیاتی و … نیز مشخص شد.

 از ابتدای فروردین ماه سال 1396، حقوق و مزایای بیش از 13 میلیون شاغل مشمول قانون کار کشور طبق مصوبه اخیر شورای عالی کار اعمال خواهد شد. از مهم ترین تغییرات افزایش حداقل مزد ماهیانه کارگران از 812 هزار تومان به 930 هزار تومان است.

این در حالی است که هیئت وزیران با تعیین حداقل حقوق یک میلیون و 35 هزار تومانی، ضریب حقوق جدید اعضای هیئت علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و قضات را برای سال 96تعیین کرد.

هیئت دولت به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری استخدامی، ضریب حقوق  اعضای هیئت علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و قضات را برای سال 96، بیست و چهار هزار و صد و چهل و چهار ریال تعیین کرد.

همچنین ضریب حقوق حقوق بگیران ذیل قانون مدیریت خدمات کشوری برای سال جاری، 1695ریال تعیین شد.

بر این اساس هیئت دولت حداقل حقوق مشمولین قانون مدیریت خدمات کشوری را  10.350.000 ریال و حداکثر حقوق را 7 برابر حداقل حقوق تعیین کرده است.

درحالی در آخرین جلسه شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران  930 هزار تومان تعیین شد که هیئت وزیران حداقل حقوق کارمندان را 1میلیون و 35 هزار تومان تعیین کرد که حدود 105هزار تومان دستمزد کارکارگران از کارمندان عقب است.

تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین