پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:37 - 1396/01/30

رصد رسانه‌های برون‌مرزی/مانیتورینگ انتخاباتی

اولین رئیس‌جمهوری که در مورد تأیید صلاحیتش تردید دارد!

اهم خروجی رسانه‌های برون مرزی درباره انتخابات ریاست جمهوری ایران که محصول رصد گروه مانیتورینگ جام طی ساعات اخیر می‌باشد، در قالب اخبار کوتاه از منظرتان می‌گذرد.

سرویس سیاسی کارگرآنلاین،

 اندیشکده امریکن تینکر: دولت روحانی هیچ دستاوردی در 4 سال اخیر نداشت جز شکست در زمینه سیاسی و اقتصادی؛ اکنون نیز حسن روحانی بسیاری از حامیان خود را از دست داده است.


اندیشکده آمریکایی گیت‌استون: در انتخابات96 رقابت میان روحانی و رئیسی است؛ اگر روحانی پیروز شود، اقتصاد ایران فلج می‌شود.


رادیو اسرائیل: حسن روحانی در پاسخ به انتقادها گفته است: «دیدیم روزی را که به شهید بهشتی توهین کردند و بعد از شهادتش سالها شرمنده بودند و روزی که به هاشمی توهین کردند و امروز شرمنده‌ آن هستند. پس کاری نکنید که مقابل بزرگان شرمنده باقی بمانید.»
منظور سخن روحانی، انتقاد های گزنده علیه عملکرد او و دولتش می باشد.


روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز: روحانی ابتدا با کاندیداتوری جهانگیری مخالف بوده و گفته این اقدام احتمال ردصلاحیت او را بالا می‌برد؛ اما سرانجام تحت فشار جبهه اصلاح طلبان، علی الخصوص شخص رئیس دولت اصلاحات، این موضوع را می‌پذیرد. این اولین بار است که رئیس جمهور ایران خود در مورد تایید صلاحیتش تردید دارد!


شبکه من و تو: دو سال از توافق هسته‌ای می‌گذرد، امّا بزرگ‌ترین دستاورد روحانی نتوانسته توقعات او و شهروندان ایرانی را تأمین کند و سرمایه‌گذاری خارجی نیز در ایران انجام ‌نشده است. اگرچه همچنان قرارداد ایران با شرکت‌هایی چون بوئینگ پابرجاست، امّا روحانی نمی‌تواند با اتکا به این قراردادها از مردم بخواهد یک‌بار دیگر به او رأی دهند.


توییت معنادار "عبدالرضا داوری" از نزدیکان احمدی نژاد


کارشناس شبکه بی بی سی: اصلاح طلبان در زمان هایی که از قدرت حذف می شوند، از «تحریم انتخابات» برای زیر سؤال بردن مشروعیت نظام صحبت می کنند؛ امّا در زمان هایی مثل انتخابات سال 80 که در قدرت هستند، صحبت از حضور در انتخابات می‌کنند.

انتخابات در ایران به بقای جمهوری اسلامی کمک کرده است، چرا که موجب تکثّر سیاسی شده و باعث شده تا سیستم نظارتی شورای نگهبان تثبیت شود. درجایی هم که انتخابات از محدوده خود خارج شده (سال 88) ناشی از انرژی اجتماعی مدیریت نشده بوده است.

استراتژی اصلاح طلبان مبنی بر «فشار از پایین، چانه زنی از بالا» نیز به همین دلیل در طول این سال‌ها به شکست انجامیده است.
جام نیوز

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین