پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:29 - 1396/02/04

افتتاح نمایشی و انتخاباتی کارخانه‌ای که ۲ سال پیش ساخته شد + عکس

در حالی دولتمردان در آستانه انتخابات دست به افتتاح نمایشی و تبلیغاتی کارخانه های قدیمی می زنند که برخی از همین کارخانه های قدیمی امروز در حال تعطیلی هستند.

به گزارش کارگرآنلاین، حسن روحانی رئیس جمهور روز گذشته در روند سفرهای استانی خود که به منظور افتتاحیه طرح های صنعتی و نشان دادن کارنامه مثبت دولت یازدهم انجام می شود سری به استان قزوین زد و طی مراسمی کارخانجات پایا پلیمر پلاستیک و چند طرح پلیمری دیگر را افتتاح و به بهره برداری رساند. رییس جمهور همچنین در حاشیه این مراسم 15 طرح صنعتی و زیربنایی دیگر استان قزوین را هم به شکل ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.

نکته قابل توجه در این سفرها افتتاح طرح هایی است که از سالها پیش افتتاح شده و کار می کردند و دولت برای نشان دادن عملکرد مثبت خود سعی در افتتاح مجدد آنها دارد. این روزها که دولت به روزهای پایانی عمر خود نزدیک می شود با استفاده از افتتاحیه هایی نمایشی سعی در کسب آراء مردم در استان های مختلف دارد.

به عنوان نمونه در سفر دیروز آقای روحانی کارخانه‌ای به بهره برداری رسید که این واحد حدود دو سالی است که فعالیت خود را آغاز کرده است. این واحد حتی در سال 94 آگهی استخدام برای جذب نیرو منتشر کرده و در همان سال مورد بازدید تعدادی از مسئولان هم قرار گرفته است. ساخت این کارخانه اوایل سال 94 با 95 درصد پیشرفت در حال اتمام بود.

برخی خبرهای تایید نشده هم حاکی است که این کارخانه طی دو سال اخیر به دلیل مشکلاتی که همه تولیدکننده ها دارند، تعدیل نیروهایی هم داشته است.

اقدام این روزهای دولت یازدهم در مثبت جلوه دادن عملکرد خود در بخش اقتصادی و افتتاح های چند باره طرح های صنعتی در حالی انجام می شود که امروز بخش تولید کشور  در رکود و تعطیلی به سر برده و در طول این 4 سال شاهد هیچ نسخه مثبتی برای حل مشکلات خود نبوده است.

به اعتقاد مسؤلان فقط 30 درصد واحدهای تولیدی کشور فعال هستند که این موضوع یک زنگ خطر بزرگ برای دولت به شمار می‌آید.

تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین