پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:54 - 1396/02/05

آخرین وضعیت کارخانه آزمایش

مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت از آخرین وضعیت کارخانه "آزمایش" خبر داد.

به گزارش کارگرآنلاین، عباس هاشمی  با اشاره به آخرین وضعیت کارخانه آزمایش و مسائل مربوط به واگذاری این کارخانه، اظهار کرد: کارخانه آزمایش در اختیار بانک ملت قرار گرفته و مالکیت آن مربوط به بخش خصوصی است که به این بانک بدهکار است.

وی ادامه داد: در حال حاضر واگذاری کارخانه آزمایش به یک بخش خصوصی دیگر با مشکلات خاصی مواجه شده و علی‌رغم جلسات متعددی که با مدیران و هیات مدیره بانک ملت در جهت حل و فصل این مسائل انجام شده اما تا این لحظه موضوع واگذاری پیش نرفته است.

مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این‌که وضعیت کارخانه آزمایش در فرایند گیرودار و مذاکره با مالک قبلی این کارخانه است، بیان کرد: واحد آزمایش تهران به مرودشت شیراز منتقل شد و در تهران این کارخانه هیچ‌گونه ماهیت تولیدی ندارد. برخی از کارگران این کارخانه بازنشسته شده و سنوات دارند.

هاشمی ادامه داد: علاوه بر این حکم توقیف ماشین‌آلات آن اخذ شده و بخش خصوصی متقاضی جدید نیز اعلام کرد که نمی‌خواهد اینگونه کار را ادامه دهد، بلکه حاضر است یک کارخانه جدید را خریداری کند و پس از خرید برند آزمایش خط تولید را به راه بیندازد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر واگذاری کارخانه آزمایش در گیرودار مسائل حقوقی است و مالکیت خصوصی این کارخانه دست و پای وزارت صنعت، معدن و تجارت را بسته است، اظهار کرد: در صورتی مراحل نهایی این کارخانه پیش خواهد رفت که تسویه‌حساب‌های بخش خصوصی با بانک ملت انجام شود و پس از آن با بروزرسانی تجهیزات، تولید مشترک مدنظر قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، دی‌ماه سال گذشته بود که عباس هاشمی - مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این‌که کارخانه آزمایش تهران تعطیل شده و ماشین‌آلات آن به  کارخانه آزمایش مرودشت منتقل شده، عنوان کرد که ماشین‌آلات و تکنولوژی این کارخانه بروز نیست و باید نوسازی تجهیزات آن مدنظر قرار گیرد تا بخش خصوصی ضمن ترغیب در جهت خریداری برند در زمینه‌ی خرید کارخانه نیز تشویق شود.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین