پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:41 - 1396/02/09

سرنوشت خانه ای که برای حمایت از کارگران تاسیس شد:

خیانت خانه کارگر به جامعه کارگران ایران

حمایت خانه کارگر از دولت یازدهم در حالی انجام می شود که در طول فعالیت دولت یازدهم بیش از 330 هزار نفر به طور خالص از تعداد شاغلان کاسته شده و بخش عمده ای از این افراد را کارگران شاغل در کارخانجات و همچنین کارگران ساختمانی تشکیل می دهند.

به گزارش کارگرآنلاین ، اولین پوسترهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم که در سطح شهر مشاهده شد به حسن روحانی تعلق داشت اما نکته جالب توجه نام تشکل حمایت کننده ای است که در زیر پوستر ها نوشته شده بود: "خانه کارگر"!

خانه کارگر در سال 1337 از اتحاد چند سندیکای کارگری فعالیت خود را آغاز نمود و پس از انقلاب اسلامی و با هدف پیگیری اهداف و مطالبات جنبش کارگری در سطوح ملی و بین المللی کار خود را ادامه داد.

اما با حضور عناصر اصلاح طلب و نفوذ جریان سرمایه داری در راس آن ، فعالیت های خانه کارگر بیش از آنکه برای کمک به کارگران باشد، رنگ و بوی سیاسی گرفته و می توان نام آن را از خانه کارگر به خانه اصلاح طلبان تغییر داد!

حمایت خانه کارگر از دولت یازدهم در حالی انجام می شود که در طول فعالیت دولت یازدهم بیش از 330 هزار نفر به طور خالص از تعداد شاغلان کاسته شده و بخش عمده ای از این افراد را کارگران شاغل در کارخانجات و همچنین کارگران ساختمانی تشکیل می دهند.

وضعیت آنچنان اسف بار است که بسیاری از کارخانجات با سوابق بیش از 40 سال در دولت یازدهم و به لطف سیاست های اقتصادی دولت تعطیل شده که تعطیلی هر یک از آنان برابر است با بیکاری صدها کارگر با سوابق کاری 10 تا 20 ساله و "خانه کارگر" نیز به جای موضع گیری در خصوص وضعیت تاسف بار اقتصادی کشور و کمک به کارگران بیکار شده، دست به تبلیغات انتخاباتی برای کاندیدای محبوب سران این تشکل زده اند.

خانه کارگری که اکنون دست به چاپ گسترده پوستر های تبلیغاتی حسن روحانی زده و آن را در جای جای شهر می چسباند بدون شک از وضعیت معیشتی و حقوق زیر خط فقر کارگران خبر دارد و قطعا از آمار واردات بی رویه از کشورهای مختلف که موجب تعطیلی بسیاری از کارخانجات شده است اطلاع دارد اما سردمدارن این تشکل همچون علیرضا محجوب و سهیلا جلودارزاده ، امیال سیاسی خود را فدای مسائل و مشکلات کارگران می کنند تا همانگونه که شاهد هستیم وضعیت کارگران کشور روز به روز بدتر شود.

امید است که خانه کارگر پس از فارغ شدن از تبلیغات انتخاباتی برای حسن روحانی، به مسائلی همچون معیشت نابه سامان کارگران، تعطیلی های پی در پی کارخانجات و به دنبال آن بیکاری کارگران و همچنین مشکلات بیمه ای این قشر زحمتکش بپردازد تا قشر مظلوم کارگری که به هزاران امید و با پرداخت مبالغی به عضویت این تشکل در می آیند ، پول پرداخت شده خود را تنها بر در و دیوار شهر و برای تبلیغات نامزدهای انتخابات نبینند!
منبع: 598

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین