پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:24 - 1396/02/10

آخرین خبرها از شرکت پدیده شاندیز و موسسه اعتباری کاسپین

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور از برگزاری نشست نمایندگان تمام دستگاه‌های مرتبط برای بررسی آخرین وضعیت شرکت پدیده شاندیز و هموار کردن موانع باقیمانده برای آغاز عملیات اجرایی پروژه پدیده شاندیز طی هفته آینده خبر داد.

به گزارش کارگرآنلاین، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور از برگزاری نشست نمایندگان تمام دستگاه‌های مرتبط برای بررسی آخرین وضعیت شرکت پدیده شاندیز و هموار کردن موانع باقیمانده برای آغاز عملیات اجرایی پروژه پدیده شاندیز طی هفته آینده خبر داد.

بابک دین‌پرست اضافه کرد: هفته آینده مسئولان و نمایندگان وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط و مدیران عامل بانک‌های عضو کنسرسیوم با دعوت رسمی وزیر کشور در سایت پروژه پدیده شاندیز حضور می یابند و تمام تصمیمات لازم را به منظور تکمیل قطعات باقیمانده از پازل توفیقات شرکت اتخاذ خواهند کرد.

وی از ابلاغ قدرالسهم هر یک از بانک‌های عضو کنسرسیوم بانکی توسط بانک مرکزی طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: با توجه به فراهم شدن الزامات مورد نیاز برای اعطای تسهیلات 5000 میلیارد ریالی مصوب ، مدیرعامل بانک صادرات وعده داده است تا حداقل ١٠ درصد از مبلغ مصوب کنسرسیوم در اولین فرصت واریز شود.

دین پرست تاکید کرد :توافقات آخرین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور در خصوص افزایش ارتفاع برج اقامتی پروژه پدیده از 10 به ٣٤ طبقه و مجوز احداث المان این برج نیز به زودی رسما ابلاغ می شودتا پرونده مشکلات شرکت پدیده شاندیز، طی هفته آینده برای همیشه بسته و مختومه گردد.

مدیرعامل کاسپین عوض شد
همچنین زکریا متحمل مدیرعامل و فرید ضیاءالملکی رئیس هیئت مدیره موسسه اعتباری کاسپین از هیئت ‌مدیره کنار گذاشته شدند.

به گزارش روابط عمومی موسسه اعتباری کاسپین، بر اساس رأی سهامداران، " علی نعیمی "، " علی ساعی راد " و " سید قادر محمدی " اعضای اصلی و جدید هیئت‌مدیره موسسه کاسپین شدندتا در کنار مرتضی عنایتی و علیرضا طاهریان این موسسه را اداره کنند.

این تغییرات در نشست روز پنجشنبه گذشته و با حضور 85 درصد سهامداران این موسسه انجام شد تا از بین شش نفر تایید صلاحیت شده توسط بانک مرکزی، اعضای جدید هیئت مدیره موسسه کاسپین انتخاب شوند.

همچنین در این مجمع " مهدی مقبلی " و " غلامحسین مولایی " به عنوان اعضای علی البدل هیئت مدیره برگزیده شدند.

انتقال دارایی ها هنوز انجام نشده است
شایان ذکر است فعالیت موسسه کاسپین از اسفند 94 با مجوز بانک مرکزی مشروط بر ادغام 8 تعاونی منحله و انتقال دارایی های این تعاونی ها به موسسه کاسپین برای پرداخت مطالبات سپرده گذاران آغاز شد. ولی با گذشت یک سال از صدور این مجوز توسط بانک مرکزی؛ انتقال دارایی های این تعاونی ها هنوز به صورت کامل انجام نشده است و برخی از این موسسات بعد از انحلال، همچنان در حال فعالیت اند و هیئت مدیره کاسپین نیز قول های متعددی برای رسیدگی به مطالبات سپرده گذاران داده اند که هیچ کدام عملی نشده است.پس از اعتراضات و تجمع سپرده گذاران این موسسه در مشهد و تهران ، نمایندگان مجلس و رئیس مجلس خبرگان خواستار حل مشکل این سپرده گذاران شدند.

اختلافات صورت گرفته بین بانک مرکزی و مسئولان قضایی این پرونده نیز مزید بر علت شد و معاون دادستانی مشهد که یکی از قضات پرونده است اعلام کرد که بانک مرکزی در مورد پرونده کاسپین مقصر است.

حالاباید دید مدیرعامل جدید که برخلاف نفر قبل سوابق بانکی و سمت مدیرعاملی بانک تجارت را در سوابق خود دارد با همراهی دیگر اعضا، می تواند گره کاسپین را باز کند ؟

خراسان

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین