پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:25 - 1396/02/10

در مناظرات حرف دل ما را بزنید

درخواست سپرده‌گذاران کاسپین از قالیباف و رئیسی

گروهی از سپرده گذاران کاسپین با درج نظراتی از آقایان قالیباف و رییسی و دیگر نامزدهای ریاست جمهوری خواسته اند که در مناظرات آتی مشکلات کاسپین را هم مطرح کنند تا رییس جمهور حداقل از دوربین سیما پاسخ مردم را به این خبط بانک مرکزی بدهد.

به گزارش کارگرآنلاین، داغ شدن بازارهای انتخاباتی و حضور نامزدهای ریاست جمهوری در بین اقشار مختلف مردم در شهرهای مختلف فرصتی را فراهم کرده تا دردکشیده های جامعه مشکلات خود را با مردانی درمیان بگذارند که قصد دارند اداره کشور را برعهده بگیرند.

جمع زیادی از سپرده گذاران موسسه کاسپین که 6 ماه است قادر به دریافت سپرده هایشان از این موسسه نیستند در راستای تجمع های پی در پی خود برای دریافت پولشان، در کوران انتخابات هم تلاش می کنند تا صدای اعتراض شان را به گوش دولتمردان برسانند.

در همین راستا هم روز قبل گروهی از سپرده گذاران کاسپین به محل سخنرانی حسن روحانی در کرمان رفتند و با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار رسیدگی دولت به مشکل شان شدند.

البته تا کنون حسن روحانی اقدام خاصی برای کاسپینی ها انجام نداده و اعتراض ها و نامه های سپرده گذاران این موسسه را در تمام این مدت بی پاسخ گذاشته است.

هرچند حسن روحانی در نشستی خبری که با خبرنگاران داشت در پاسخ به بحرانی بودن نظام بانکی و موسسه کاسپین اشاره ای تلویحی به کاسپین داشت و گفت: من کلمه بحران را قبول ندارم و هیچ بحرانی وجود ندارد. وضع امروز بانک‌ها از دیروز خیلی بهتر است. ممکن است یک مورد خاصی وجود داشته باشد که البته توضیحات آن را رئیس کل بانک مرکزی به تفصیل داده‌اند؛ چند موسسه در یک موسسه جدید ادغام شده بودند و در این زمینه یک قاضی دخالت‌هایی داشته و مشکلاتی ایجاد شده، در این راستا من از رئیس بانک مرکزی خواستم از آن قاضی به دستگاه قضایی شکایت کند،‌ چون در امری که به او مربوط نبوده دخالت کرده و به طور کل مشکلی که در یک گوشه‌ای پیش آمده قابل حل است.

این اظهارات در حالی از سوی روحانی درباره کاسپین مطرح شد که افکار عمومی از رییس جمهور می پرسند  اگر یک قاضی دستور اشتباهی صادر کرده چرا در همان زمان بانک مرکزی نسبت به آن حکم اعتراض نکرد و  برای آن قاضی شکایتی تنظیم نکرده  است؟!

روحانی درحالی بدون هیچگونه اشاره ای به سوء مدیریت و عدم انجام وظایف نظارتی بانک مرکزی درباره کاسپین و حتی بدون کوچکترین عذر خواهی از مردم به دلیل آسیب های مالی و روحی فراوان بر آنها ، از این موضوع مهم که هم سرمایه های اجتماعی و هم امنیت سرمایه گذاری را مخدوش نموده، عبور کرد، که انتظار می رفت حداقل خبر خوشی به سپرده گذاران کاسپین دهد.

درحالی رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی دولت یازدهم توپ اشتباه شان در موسسه کاسپین را به زمین دستگاه قضا می اندازند که سندی که به دست تسنیم رسیده نشان می دهد تغییر تابلوها بعد از نامه نگاری هیات مدیره کاسپین با معاون نظارتی وقت بانک مرکزی و قبل از صدور مجوز انجام شده است؛  بنابراین بانک مرکزی در آن زمان از تصمیم هیات مدیره کاسپین برای تغییر تابلوها اطلاع کامل داشته است .

اشتباه فاحش مسؤولان در صدور مجوز یا عدم نظارت کافی موجب شده بسیاری از مردم وارد چالش بزرگی در زندگی خود شوند و زندگی آنها بحرانی شود، قطعا این بحران به خاطر اشتباه یک قاضی در یک استان نبوده و دولت نمی‌تواند از مسؤولیت این مساله به همین راحتی‌ها فرار کند.

سپرده گذاران هم به این موضوع واقف هستند و در تجمع هایی که در این مدت هم داشتند تاکید کرده اند که فریب مجوز بانک مرکزی را خورده اند و باید دولت تدبیر پاسخ ناامیدی آنها را بدهد.

گروهی از سپرده گذاران کاسپین با درج نظراتی در تسنیم از آقایان قالیباف و رییسی و دیگر نامزدهای ریاست جمهوری خواسته اند که در مناظرات آتی مشکلات کاسپین را هم مطرح کنند تا رییس جمهور حداقل از دوربین سیما پاسخ مردم را به این خبط بانک مرکزی دهد.

در ادامه نظرات سپرده گذاران کاسپین را می خوانید:

فریب خورده مجوز بانک مرکزی:
با سلام و احترام واقعا ایا کسی نیست که در برابر این همه ظلمی که در حق سپرده گذاران موسسه مجاز کاسپین می شود بایستد.دیروز نیروهای امنیتی مرا چنان با باتوم زدند که الان دستم رو نمی توانم تکان بدهم اخر این انصاف است من سیاسی نیستم و قصدم هم از شرکت در تجمعات گرفتن پولم هست ایا این گناه است

مهدی:
این بازی با سپرده گذاران ... قرار بود تا پایان فروردین به داد سپرده گذار برسند پس چی شد ؟؟!! رئیس بانک مرکزی کفایت لازم را ندارد و دولت هم پاسخگو نیست ؟؟!!

ناشناس:
آقای روحانی، وعده و وعید هات پیش کش، کار کردن هم ازت نمی خواهیم آن هم پیش کش، لا اقل پول خودمان را که به اعتبار بانک مرکزی، سپرده کردیم را پس بدهید، از آقایان قالیباف و رئیسی و بقیه هم انتظار می رود در مناظرات و برنامه های انتخاباتی حرف دل ما سپرده گذاران را هم بزنند

سرمایه گذار موسسه مجاز کاسپین:
فقط باید بگم روحانی با تیم اقتصادی اش خصوصا رییس بانک مرکزی بر مردم و کشور ظلم کردند.... موسسه مجاز کاسپین با 2 میلیون سپرده گذار رو به کی بگیم....؟ آقای روحانی چگونه شما 1 شب آرامش داری در حالیکه 6 ماهه ما مردم به علت بی تدبیر بانک مرکزی و شما که رییس اون هستی در محاق بحران هستیم؟؟!!!

امیر:
اینکه میگی دو میلیون شک دارم چرا که فقط موسسه فرشتگان مشکل داره و 6 تا موسسه دیگه دارن مثل ساعت کار میکنن. نباید به خاطر خودت بقیه رو هم پایین بکشی و جو رو خراب تر از این که هست کنی

مالباخته:
هیچکس نمیخاد گردن بگیرد بابا مردم تو بدهی و بدبختی کمرشون داره میشکنه ٥،٦ ماه مردم یه چششون اشکه یه چششون خون بخدا که این پول زحمت کشیدست از بهمن هی میگن ماه دیگه ماه دیگه ، اقای روحانی فکر کنید مال و اموالتون رو تعدادی گرفته باشن هی بگم امروز فردا شما چیکار میکنید ؟ فقط و فقط رهبرمان میتونن کمکمون کنند بقیه فقط تقصیر و میندازن گردن همدیگه رهبر عزیز لطفا شما کمکمون کنید بخدا داریم تو فلاکت زندگی میکنیم بدادمون برسین لطفا لطفا

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین