پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:44 - 1396/02/17

دختر وزیر یک روزه تبرئه شد

اظهارات خلاف واقع جهانگیری در مناظره با قالیباف

اسحاق جهانگیری در مناظره دوم و در پاسخ به قالیباف درباره موضوع قاچاق کالا دختر وزیر آموزش پرورش توضیحاتی داد که این موضوع در واقع محور مصاحبه معاون اول قوه قضائیه شد ، محسنی اژه ای نه فی البداهه، بلکه وقتی در این زمینه مورد پرسش خبرنگار یک خبرگزاری قرار گرفت، پاسخ این موضوع را داد.

به گزارش کارگرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه یکشنبه گذشته در نشست خبری در جمع خبرنگاران از کشف محموله قاچاق در منزل یک وزیر فعلی در لواسانات خبر داد.

البته سخنگوی قوه قضائیه ابتدا در این زمینه چیزی نگفت بلکه وی وقتی مورد پرسش خبرنگار یک خبرگزاری قرار گرفت که کشف محموله قاچاق در لواسانات در منزل یک وزیر چه بوده، توضیحاتی ارائه کرد و اینگونه گفت: در اواخر هفته گذشته احتمالا سه شنبه یا چهارشنبه گذشته، نیروی انتظامی لواسانات به حوزه قضایی منطقه گزارش می دهد که در یک ویلا محموله و کالای قاچاق رد و بدل می شود و محموله قاچاق را بارگیری و تخلیه می کنند. گزارش نیروی انتظامی مفصل بود که قاضی دستور بازرسی ویلای مذکور را صادر می کند.مامورین در بازرسی از این ویلا، به محموله پوشاک می رسند که فعلا نمی دانم نوع پوشاک چه بوده است. در حین بازرسی 2 نفر از افراد در محل حاضر می شوند و می گویند این ویلا مال فلان وزیر است و این پوشاک هم مال دختر وزیر است که با مجوز وارد شده است. در حال حاضر اقداماتی در حال انجام است که آیا این محموله مجوز دارد یا خیر؟. بر اساس ادعای اولیه این محموله مجوز دارد و با مجوز وارد شده است و گفتند که این مال شرکتی است که این دختر وزیر مدیرعامل آن است. این شرکت نمایندگی از یک شرکت خارجی دارد که پوشاک وارد کردند با مجوز قانونی.

چون موضوع قاچاق مطرح شده، بخش قضایی لواسانات برای رسیدگی به آن عدم صلاحیت زده که پرونده جهت بررسی به تعزیرات حکومتی ارجاع شد و اینکه این محموله مجوز دارد یا نه در دست بررسی است و فعلا اطلاعی ندارم.

بر اساس اخبار منتشر این کالاها متعلق به خانم ضحی احمدی دانش دختر وزیر آموزش پرورش است. وی شرکتی به نام آمیتیس طراوت کودکی دارد که در تاریخ ۳/۶/۱۳۹۳ با سرمایه اولیه یک میلیون تومان تاسیس کرد.

فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش هم عضو هیئت مدیره این شرکت است.

اما نکته جالب در این زمینه این است که ماجرای این کالا از چهارم اردیبهشت کلید خورد که فردی به کلانتری مراجعه و موضوع را گزارش می کند. موضوع به مقام قضائی منطقه ارجاع می شود. قاضی پرونده در 11 اردیبهشت این پرونده را به تعزیرات ارجاع می دهد. 12 اردیبهشت شعبه بیست و هفتم بدوی تعزیرات حکومتی تهران حکم بر تبرئه دختر وزیر می دهد.

ظاهرا بعد از ارجاع پرونده به تعزیرات، بلافاصله کارشناسان تعزیرات به اتفاق کارشناسان گمرک در محل حضور پیدا کرده و پس از بررسی اسناد و مدارک اعلام می کنند که همه این پوشاک به طور قانونی وارد کشور شده و عوارض گمرکی هم پرداخت شده است.

پرونده دختر وزیر آموزش پرورش بعد از طرح در محاکم قضایی، شش روز طول کشید تا بررسی و به تعزیرات ارجاع شود اما تعزیرات در کمتر از 24 ساعت اعلام کرد که این محموله قاچاق نبوده است.

این مساله مورد انتقاد محمدباقر قالیباف نامزد انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفت.

قالیباف در مناظره روز جمعه مفصل در این زمینه صحبت و تاکید کرد که اگر من رئیس جمهور بودم فورا وزیر را عزل می کردم.

اسحاق جهانگیری در مناظره روز جمعه به دفاع از دختر وزیر پرداخت و با اشاره به این موضوع گفت: به یکباره گفته می‌شود در خانه یک وزیر قاچاق بوده است، دختری این وزیر دارد که فوق لیسانس است، کار شرافتمندانه‌ای انتخاب کرده که آن واردات است و 200 میلیون کل ارزش مبلغی است که این فرد از گمرک و به صورت قانونی وارد کرده است و حالا این می‌شود موضوع مصاحبه معاون اول قوه قضائیه.

البته این مساله موضوع مصاحبه سخنگوی قوه قضائیه نبود بلکه وی وقتی در مقام پرسش خبرنگار قرار گرفت در این زمینه توضیخ داد.

حال محسنی اژه ای امروز یکشنبه نشست خبری دارد و قطعا مجددا در این زمینه توضیح خواهد داد تا ابعا این مساله روشن شود.

منبع: افکار نیوز

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین