پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:10 - 1396/02/19

طبق سند ۲۰۳۰

ممنوعیت تدریس قرآن در مدارس ایران!!!

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از اقدام آموزش و پرورش برای ممنوعیت آموزش قرآن در پیش دبستانی و دبستان ها طبق سند ۲۰۳۰ انتقاد کرد.

به گزارش کارگرآنلاین، در جلسه روز علنی سه شنبه مجلس شورای اسلامی، نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در تذکری به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش گفت: اسفند ماه سال ۹۵ مکاتبه ای با آموزش و پرورش داشتم متاسفانه گزارش هایی از شهرستانهای مختلف به کمیسیون فرهنگی رسیده که بر اساس سند ۲۰۳۰ وزارت آموزش و پرورش آموزش قرآن به بچه های زیر ۱۰ سال را ممنوع کرده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: براساس توافقی که در سند ۲۰۳۰ صورت گرفته به بچه های زیر ۱۰ سال نباید بیش از یک زبان آموخت، لذا آموزش و پرورش بر همین اساس آموزش قرآن را ممنوع کردند و کلاس های روانشناسی و ضمن خدمت را جایگزین کرده اند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش مقرر کرده است از سال آینده آموزش روان خوانی و حفظ قرآن در پیش دبستانی ها ممنوع شود و جلوی پیش دبستانی هایی که آموزش می دهند را بگیرند. این یکی از جنایات سند ۲۰۳۰ است.

پژمانفر در بخش دیگری از تذکر خود با اشاره به اظهارات روز گذشته روحانی مبنی بر اینکه عده ای می خواهند در خیابان ها دیوار بکشند، گفت: کدام یک از کاندیداها این را گفتند چرا دروغ می گویید؟

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: گزارشاتی به ما رسیده که فرمانداری ها و دهیاری ها مردم روستا و شهرستان های کوچک را تهدید می کنند که اگر از صندوق منطقه شما رای روحانی بیرون نیاید خدمات و یارانه شما قطع می شود.

وی خطاب به دولت تصریح کرد: اجاره دهید مردم خود گزینه مناسب انتخاب کند./مهر

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین