پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:31 - 1396/02/23

از اختصاص شعب ویژه تا تغییر دستمزدهای مقطوع و ورود کتابفروشان به معافیت زیر ۵ نفر

خبرهای خوش رئیس سازمان تامین اجتماعی برای ناشران

رئیس سازمان تامین اجتماعی با حضور در نمایشگاه کتاب از اختصاص ۳ شعبه ویژه ناشران در تهران خبر داد.

به گزارش کارگرآنلاین، تقی نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی امروز در آخرین روز نمایشگاه به شهر آفتاب آمد و با ناشران گفت وگو کرد.

در نشست ناشران با نوربخش مسائل و مشکلات ناشران و کتابفروشان با سازمان تامین اجتماعی مطرح شد‌.

تیمورزاده از جمله ناشرانی بود که در این نشست سخنانی را مطرح کرد. وی به نبود شعبه اختصاصی برای ناشران، وارد نشدن کتابفروشان به جرگه معافیت حق بیمه 5 نفر و برخی مشکلات که در بدنه تامین اجتماعی وجود دارد و منجر به ایجاد ضرر برای ناشران شده است، اشاره کرد.

کیاییان مدیر انتشارات چشمه نیز از دیگر سخنرانان این نشست بود که به دستمزدهای مقطوع اشاره کرد و مشکلاتی را در این زمینه برشمرد.

همچنین نوربخش پس از سخنان این ناشران از اختصاص 3 شعبه در تهران ویژه ناشران خبر داد و گفت : شعبه یک در میدان فاطمی شعبه ویژه ناشران خواهد بود و یک شعبه در شرق و یک شعبه در غرب با پیشنهاد ناشران تعیین خواهد شد.

وی هم چنین درباره ورود کتابفروشان به پوشش معافیت کارگاه‌های زیر 5 نفر نیز گفت : این قانون متعلق به سال 63 است.آیین نامه هم در حدود سال های 70 تصویب شده است. حدود 37 شغل شامل آن هستند. اما خبر خوش این است که آیین نامه در حال بررسی است و یکی از موارد هم این است که کتابفروشان هم زیرمجموعه آن باشند. البته باید در هیئت وزیران نیز به تصویب برسد.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی به دو مورد بخشودگی جرایم اشاره کرد و در مورد عدم تشکیل کارگروه مشترک ارشاد و تامین اجتماعی برای بررسی پرونده‌های ناشران گفت : امروز دستور تشکیل کارگروه را خواهم داد و ریاست آن را هم به مشاورم آقای جعفریان خواهم داد که با وزیر ارشاد نیز فامیل است.

نوربخش هم چنین از نهایی شدن دستمزد مقطوع خبر داد و گفت : من با آقای فاضلی رییس اتاق اصناف این هفته تفاهم نامه‌ای را امضا خواهیم کرد و با کمک خود صنوف دستمزدهای مقطوع را تغییر خواهیم داد. این تفاهم نامه ظرف فردا و پس فردا امضا خداهد شد.

وی در مورد اعتراض برخی از افراد پس از حادثه معدن گفت؛ افرادی که پس از اتفاق معدن اعتراض می‌کردند این بود که ٢� سال پیش بجای اینکه در لیست بیمه معدنکار رد کنند مثلا آرایشگر رد شده بود اما چون مزایا در آینده متفاوت است در بازرسی دفاتر دقیق تر و دیجیتالی عمل می‌کنیم تا حقوق افراد استخراج شود در واقع بازرسی چه از نوع دفاتر چه محیطی برای حقوق افراد است اگر این حقوق افراد مخدوش باشد هم سازمان پاسخگو نمی‌تواند باشد و حق افراد تضییع می‌شود.

سید عباس صالحی معاون فرهنگی ارشاد نیز در این نشست از نوربخش خواست که در شهرهای مشهد و قم نیز که 20 درصد از 30 درصد نشر شهرستانها را در خود جای داده‌اند، شعبه‌های اختصاصی در نطر بگیرند که نوربخش وعده پیگیری داد.

وی هم چنین ابراز امیدواری کرد: آیین نامه ورود کتابفروشان به معافیت 5 نفر را با همکاری ارشاد سریعتر در هیئت وزیران به تصویب برسانند./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین