پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00017:53 - 1396/02/25

بازتاب کناره گیری قالیباف به نفع رئیسی در رسانه های خارجی

«این تصمیم محمد باقر قالیباف، رقابت انتخاباتی را به صحنه مبارزه دو مرد یعنی روحانی و رئیسی تبدیل می نماید...»

به گزارش کارگرآنلاین، کناره گیری محمد باقر قالیباف از انتخابات ریاست جمهوری به نفع آیت الله رئیسی، انعکاس گسترده ای در رسانه های جهانی داشته است.

خبرگزاری رویترز (Reuters)، خبرگزاری آسوشیتدپرس (AP)، بلومبرگ (Bloomberg)، پایگاه شبکه بی بی سی (BBC)، دیلی میل انگلیس (Daily Mail)، رادیو اروپای آزاد (Radio Free Europe)، فایننشال تایمز (Financial Times) و ... با عناوین مختلف به انعکاس این موضوع پرداخته اند.

پایگاه شبکه "ای بی سی نیوز" (ABC News) آمریکا ضمن انعکاس این خبر نوشت: «محمد باقر قالیباف شهردار تهران و یکی از نمایندگان محافظه کار ایرانی روز دوشنبه از انتخابات ریاست جمهوری کنار کشید تا از سید ابراهیم رئیسی حمایت کند.

قالیباف در اعلامیه ای که در این رابطه منتشر کرده عنوان کرده است: «از همه حامیان مردمی خویش در سراسر کشور می خواهم، که تمام ظرفیت و حمایت خود را برای موفقیت برادر ارجمندمان حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی و به بار نشستن دولت کار و کرامت برای خدمت به مردم قرار دهند.»

خبرگزاری بلومبرگ نیز با انتشار گزارشی در این رابطه آورده است: «این تصمیم محمد باقر قالیباف رقابت انتخاباتی را به صحنه مبارزه دو مرد یعنی روحانی و رئیسی تبدیل می نماید. رقبای محافظه کار روحانی تلاش کرده اند که سابقه اقتصادی روحانی در دوره گذشته را در مرکز توجه قرار دهند؛ بویژه شکست روحانی در تامین منافع ملموس از توافق هسته ای سال 2015 برای مردم عادی ایران.»

جام نیوز

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین