پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:20 - 1396/02/27

کارگران به دستمزد پایین اعتراض دارند

خواسته کارگران از رئیس‌جمهور دوازدهم

نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران درباره مطالبات کارگران از رئیس جمهور آینده گفت:در وهله اول امنیت شغلی مهمترین دغدغه کارگران است. این امنیت حاصل نمی شود مگر با سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی.

به گزارش کارگرآنلاین، ابوالفضل فتح الهی، نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران درباره مطالبات کارگران از رئیس جمهور آینده با بیان اینکه زمانی که رونق اقتصادی ایجاد شود تمام موارد وابسته اقتصادی رونق می گیرد افزود:اگر رونق اقتصادی ایجاد شود می توان انتظار امنیت شغلی داشت. مهمترین دغدغه ای که کارگران دارند امنیت شغلی در سایه شغل پایدار است.

 وی بیان کرد: توقف اخراج ها، اشتغال کارگران، از بین رفتن قراردادهای موقت و لغو قراردادهای سفید امضا از موارد مهم در راستای امنیت شغلی است. انتظار دوم کارگران بحث دستمزد است. کارگران انتظار دارند دستمزد مطابق سبد معیشتی که دارند تعیین شود. در کنار آن بعضی از شرکت ها معوقات دستمزد دارند که باید پرداخت شود. بحث کارگران  و دستمزد آنها موضوع دیگری است که باید در دستور کار رئیس جمهور آینده قرار گیرد. متأسفانه این روزها شاهد عقب ماندگی مزدی در بین جامعه کارگری هستیم، یکسان سازی حقوق و دستمزد بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی موضوع مهم دیگر است، علاوه بر توجه به دستمزد موضوع دیگری در دستور کارگران است که حمایت های دولتی از سوی کارگران است.

 فتح الهی بیان کرد: عدم پرداخت به موقع سرانه درمان کارگران مسئله دیگری است که باید در دستور کار رئیس جمهور آینده قرار گیرد. قانون کار باید به صورت سه جانبه تدوین  و اصلاح شود. دولت هنوز مصوبه قانون کار را از مجلس نگرفته است. کارگران انتظار دارند از مصوبات و بخشنامه هایی که مغایر با قوانین است جلوگیری شود.

 وی با بیان اینکه صدور بخشنامه های مغایر با قانون مشکلاتی را برای کارگران ایجاد کرده است گفت: به طور مثال بخشنامه ای که برای نحوه پرداخت بیمه بیکاری صادر شده است جدید است اما سخت گیری هایی را برای کارگران داشته است.

نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در گفتگو با تسنیم بیان کرد: بحث واگذاری بنگاه ها به بخش خصوصی باید با دقت انجام شود. واحدهای تولیدی به بخش هایی واگذار می شود که نمی توانند اداره کنند و در نهایت به شکست می خورند. کسانی که شرایطش را ندارند هم باعث ورشکستگی بنگاه ها می شوند و هم باعث بیکاری فارغ التحصیلان می شوند.

 فتح الهی گفت: به دست آمدن استقلال تأمین اجتماعی مسئله دیگری است که باید تأمین شود. با توجه به اینکه جمهوری اسلامی به یک مقاوله نامه جهانی پیوسته است ضرورت دارد باید سریع تربه موارد لحاظ شده در آن مقاوله نامه اجرایی شود. حذف کار کودکان، حذف تبعیض جنسیتی در محیط کار،شفاف سازی شرکت های وابسته به تأمین اجتماعی، پرداخت بدهی دولت به این سازمان ،جلوگیری از واردات قاچاق چه رسمی و چه غیر رسمی، پرداخت یارانه تولید و... از جمله مسائلی است که به طور غیر مستقیم و مستقیم با کارگران مرتبط است به همین  دلیل رئیس جمهور آینده باید به این موارد اهمیت دهد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین