پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:24 - 1396/02/27

اسناد بدهی‌های دولت به شهرداری تهران منتشر شد

معاون شهردار تهران اسناد بدهی‌های دولت به شهرداری تهران را منتشر کرد.

به گزارش کارگرآنلاین، قدرت الله گودرزی  در خصوص میزان بدهی دولت به شهرداری تهران ،گفت: دولت تاکنون د رجهت پرداخت بدهی ها اقدامی نکرده و همچنان بدهی ها به قوت خود باقی است.

وی ادامه داد:‌اگر دولت نمی‌خواهد به شهرداری تهران کمک کند و بدهی‌های خود را به شهروندان تهرانی بپردازد بهتر است بجای فرار از واقعیت‌های موجود اقتصادی که امروز در بدنه جامعه به خوبی خود را نشان می‌دهد با مردم صادقانه رفتار کند.


وی با بیان اینکه  گفته می شود شهرداری تهران از بزرگترین بدهکاران بانکی بوده و دولت حداکثر مساعدت را به شهرداری داشته است، گفت: اسناد بدهی های دولت به شهرداری تهران موجود است و باید بگویم که دولت یکی از بزرگترین بده کاران به شهرداری تهران است و بر اساس سند در این باره حرف می زنم.

وی ادامه داد:  درخصوص این نکته که شهرداری تهران یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی بوده که تمامی تسهیلات گرفته شده آن معوق شده ه قبلا به یکی از مسئولان دولتی نیز عنوان شد و شهرداری تهران در گروه بدهکاران مشکوک الوصول نیست.

معاون مالی و اقتصاد شهر بیان کرد: و اما درخصوص نکته دیگری که یکی از مسئولان دولتی عنوان کرده (دولت حداکثر مساعدت را با شهرداری داشته‌اند)، باید بگویم اگه منظور از مساعدت اقدام دولت در عدم پرداخت‌های تکلیفی و قانونی بوده است صحبت‌های این مسئول دولتی مصداق دارد در غیر این صورت لازم است به سوالات مطروحه پاسخ داده شود؟

 چرا دولت مصوبه قانونی مجلس را در خصوص اعطای یک میلیارد دلار به شهرداری تهران برای خطوط مترو اجرا نکرده است؟

 چرا یارانه بلیط اتوبوس و مترو که براساس قانون می‌بایست توسط دولت پرداخت شود را نمی‌دهد؟ و کل بار مالی آن را شهرداری باید متحمل شودت؟

چرا سهم دولت در بهسازی بافت فرسوده که الزام قانون است پرداخت نشده است؟

 چرا دولت در احداث خطوط مترو که قاعدتا می‌بایست به هر اندازه‌ای که شهرداری هزینه می‌کند دولت نیز بپردازد کمک نمی‌کند؟


(شهرداری تهران سالانه هزاران میلیارد تومان برای توسعه خطوط مترو هزینه می‌کند در صورتی که دولت تقریبا پرداختی ندارد)

 چرا سهم جرائم رانندگی که از جیب شهروندان تهران پرداخت می‌شود و به استناد قانون باید سهم شهرداری پرداخت شود پرداخت نمی‌شود؟

به گفته معاون شهردار تهران، تمام مواردی که با دولت در میان گذاشتیم هر بار با ترفندی دولت شانه خالی کرده است.

وی ادامه داد: پس از آن از سوی حسابرسان عضو جامعه حسابرسان ایران موضوع بررسی و بدهی دولت تا شهریور 95 مشخص شد و تایید شد در حدود 14000 میلیارد تومان است.

معاون شهردار تهران اضافه کرد: با احتساب یک میلیارد دلار مصوبه مجلس از محل حساب ذخیره ارزی، بدهی دولت حدود 18000 میلیارد تومان است که تاکنون پرداخت نشده است (ظاهرا این مصداق حداکثر مساعدت دولت است؟!)

گودرزی یادآور شد: در ایام پایانی سال 95، سازمان برنامه و بودجه به وزارت اقتصاد و امور دارایی درخصوص 945 میلیارد تومان انتشار اوراق صکوک با بازپرداخت دولت به شهرداری تهران ابلاغ کرد. اما گرفتار بروکراسی‌های وزارت اقتصاد شد و با تشکیل جلسات متعدد، هر بار از شهرداری خواسته شد تا فلان اقدام را انجام دهد و اطلاعات مختلف را در اختیار بگذارد و الی آخر...


وی ادامه داد:‌پس از برپایی چندین جلسه در وزارت اقتصاد و امور دارایی درخصوص انتشار اوراق صکوک و الزام شهرداری به ثبت بدهی‌ها در سایت آن وزارتخانه و صرف وقت بسیار زیاد درنهایت بدون اینکه توجهی به اهمیت موضوع شود منتج به نتیجه نشد.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد:‌ البته اینکه هیچ برنامه‌‌ای درخصوص پرداخت بدهی‌های دولت به نهادها و شهرداری‌ تهران وجود ندارد امری عادی شده است و شهرداری تهران به این امر واقف است.

وی در ادامه افزود: با وجود اینکه بودجه خودکفایی شهرداری‌ها توسط دولت به مجلس ارائه شده است. نه تنها هیچ اتفاقی رخ نداد بلکه در سال گذشته حدود 45 درصد درآمدهای پایدار شهرداری از ارزش افزوده را نیز کم کردند حال چطور ما به خودکفایی برسیم؟

معاون شهردار تهران اضافه کرد: شهرداری تهران مجددا اعلام می‌کند آمادگی کامل دارد بدهی‌های بانکی خود را با طلب‌های خود از دولت تهاتر کند. بهتر است به جای صحبت‌های تکراری و تبلیغاتی که در جهت تخریب و تشویش اذهان عمومی است با صداقت با مردم صحبت کنید و دولت به مردم عزیز اعلام می‌کرد که به دلیل مشکلات اقتصادی دولت که بر هیچ کس پوشیده نیست و همه ما شاهد هستیم دولت قادر به پرداخت تعهدات خود به شهرداری نیست و اعلام می‌کرد دولت 18 هزار میلیارد تومان به شهرداری تهران و مهم‌تر بگوییم به شهروندان تهران بدهکار است./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین