پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:54 - 1396/03/01

ماجرایی عجیب شکایت علی دایی از پرسپولیس که بیخ پیدا کرده!

کار علی دایی با مسوولان باشگاه پرسپولیس حسابی بیخ پیدا کرده است.

به گزارش کارگرآنلاین، شهریار در حال حاضر پرونده دعوایی را پیگیری می‌کند که گفته می‌شود چیزی حدود سه‌ونیم میلیارد تومان ارزش دارد. کل این دعوا از زمانی شروع شد که دایی را در میانه‌های لیگ چهاردهم از پرسپولیس کنار گذاشتند و او علاوه بر عدم دریافت مطالبات مربوط به سال سوم قراردادش، با مشکلات مالیاتی هم مواجه شد. طبق قراردادی که رویانیان با دایی بسته بود، مالیات دستمزد شهریار را باید باشگاه پرسپولیس می‌پرداخت که این اتفاق رخ نداد. بقیه‌اش را هم که دایی در این مدت به دفعات توضیح داده؛ اینکه به دلیل عدم پرداخت مالیات، حساب‌هایش را توقیف کرده‌اند و ناچار شده صد میلیون تومان از جیب خودش بپردازد.

اینکه باشگاه پرسپولیس در قبال دایی بدعهدی یا بی‌احترامی کرده بحثی است که سر جای خودش باید مورد بررسی قرار بگیرد و اصلا ممکن است در این زمینه حق با شهریار باشد. در حال حاضر اما بحث مهم‌تر این است که چرا مساله عدم پرداخت مالیات توسط مربیان ایرانی تا این حد جا افتاده و تثبیت شده که دایی به همین راحتی و از موضع بستانکارانه در مورد آن حرف می‌زند؟ سرمربی پیشین پرسپولیس مدعی است به خاطر خوش‌حسابی همیشه مورد تحسین اداره مالیات بوده؛ این در حالی است که اصل اول و بنیادی این حوزه تاکید دارد کسی که صاحب درآمد است باید مالیات را بپردازد. آیا مثلا در مورد کارمندان دولت، خود دولت مالیات آنها را می‌دهد که در مورد مربیان به این ترتیب عمل شود؟

به خاطر مشکلاتی که در زمینه جذب مربی بزرگ خارجی در ایران وجود دارد، عمدتا مربیان مشهور خارجی مالیات خودشان را نمی‌پردازند و باشگاه‌ها یا فدراسیون فوتبال این رقم را تقبل می‌کنند. در حال حاضر برانکو و کی‌روش چنین قراردادهایی بسته‌اند که مسلما در مورد آنها هم اقدامی غیرحرفه‌ای و مغایر با تمام موازین فوتبال حرفه‌ای رخ داده است. اما اینکه علی دایی ایرانی هم بخواهد چنین قراردادی ببندد و بعد به خاطر عدم وصول مالیات عارض شود، خیلی جالب است. عجیب‌ترین بخش ماجرا هم اینجاست که دایی می‌گوید همیشه مورد تایید اداره مالیات بوده! به راستی این اداره چطور می‌تواند کسی را تشویق کند که حداقل در حوزه فوتبال، خودش حاضر نیست مالیاتش را بپردازد؟

بانک ورزش

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین