پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:20 - 1396/03/01

روحانی: مخالفانم به من کمک کنند/ تلاش می‌کنم با تمام وجود به وعده‌هایم عمل کنم

درخواست روحانی در نشست خبری از مخالفین دولتش

رئیس‌جمهور گفت: از کسانی که مخالف بنده هستند کمک می‌خواهم و هدف ما کار کردن برای ملت و کشور است.

به گزارش کارگرآنلاین، حجت‌الاسلام حسن روحانی منتخب ریاست‌جمهوری دوازدهم در نشست‌خبری که عصر امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری تسنیم مبنی بر اینکه در انتخابات اخیر وعده‌های متنوع برای بهتر شدن اوضاع کشور دادید، از جمله اینکه وعده دادید طرح کارورزی در 100 روز اول دولت دوازدهم اجرا شود، وعده دادید وام ازدواج زوجین را به 200 میلیون افزایش می‌دهید، وعده دادید به بیکاران در طرح کارورزی یک سوم حقوق می‌دهید، وعده دادید مسکن روستایی تهیه خواهید کرد، وعده دادید فقر مطلق را تا پایان این دولت برطرف خواهید کرد، وعده دادید برای محرومان مسکن اجتماعی می‌سازید، وعده دادید تورم تک رقمی را در این دولت حفظ خواهید کرد، وعده دادید به 8 تا 10 میلیون نفر سبد غذایی بدهید،‌ وعده دادید 1.5 میلیارد دلار برای اشتغال روستایی هزینه می‌کنید، وعده دادید با ریشه فساد مبارزه خواهید کرد، وعده دادید تا پایان دولت دوازدهم قاچاق را حذف خواهید کرد،‌ وعده دادید صادرات غیرنفتی را دو برابر می‌کنید، وعده دادید سالانه 950 هزار شغل ثابت و پایدار ایجاد می‌کنید، مشخصا سوال بنده این است که چقدر در این وعده‌ها جدی هستید و چه موقع به مردم گزارش خواهید داد که به این وعده‌ها عمل کردید؟ گفت: بسیار تشکر می‌کنم که وعده‌های بنده را که در دوران تبلیغات مطرح می‌کردم، تکرار کردید. بله، بنده در انتخابات وعده‌هایی دادم و همه تلاش بنده این است که به همه آن وعده‌ها عمل کنم.

وی افزود: در دولت یازدهم آنچه که به مردم وعده دادم، تلاشم این بود که به آن وعده‌ها عمل کنم و بحمدالله تا حد بسیار زیادی موفق بودم در آن دوره ما دچار کاهش قیمت نفت بودیم و مشکلاتی هم داشتیم، اما در عین حال مردم کمک کردند و قدم‌های خوبی برداشتیم. ما حتما در این دولت به مواردی که اشاره کردید، همچون در حوزه صادرات غیرنفتی برنامه‌ریزی و تلاش خواهیم کرد.

روحانی با بیان اینکه برنامه ما این است که سالانه 25 درصد، یعنی در طول 4 سال 100 درصد صادرات غیرنفتی را به دو برابر برسانیم، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است و امیدواریم که بتوانیم صادرات غیرنفتی را با چنین هدف‌گذاری که در ذهن دولت است به دو برابر برسانیم. به اعتقاد بنده با این شرایط این موضوع شدنی است.

رئیس‌جمهور به موضوع ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: ما به دنبال اشتغال هستیم و سالانه 950 هزار شغل ایجاد خواهیم کرد و این موضوع در برنامه 5 ساله که مجلس شورای اسلامی آن را تصویب کرده، آمده است، البته در برنامه پنجم نیز مشروط آمده و شرایط آن نیز ذکر شده و اعلام کرده چه مقدار در سال ما باید سرمایه‌گذاری کنیم تا بتوانیم 955 هزار شغل به دست بیاوریم. در این برنامه ذکر شده که باید 770 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شود و آمده که از این 770 هزار میلیارد تومان باید 65 میلیارد تومان سالانه سرمایه‌گذاری خارجی شود.

روحانی ادامه داد: شروط در برنامه 5 ساله ذکر شده و همه تلاش ما این است که جامعه را به گونه‌ای نگه داریم که بتوانیم سرمایه داخلی و خارجی را جذب کنیم.

وی تصریح کرد: هر کاری که دولت انجام می‌دهد با کمک مردم امکان‌پذیر است و بدون حضور و تلاش آنها امکان‌پذیر نیست.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما نسبت به افرادی که در فشار اقتصادی هستند، تلاش می‌کنیم که مستمری آنها را به 3 برابر برسانیم که این کار را انجام دادیم و آن را آغاز کرده‌ایم و انشاءالله طی سال‌های آینده آن را بالاتر می‌بریم. هدف ما این است که در سال 1400 فقر مطلق را از بین ببریم و بر این مبنا تلاش می‌کنیم.

روحانی ادامه داد: هر چه گفتم بر مبنای کارشناسی و کتاب دولت یازدهم و برنامه‌ای که به مجلس ارائه کرده بودیم، است و خود را بر این برنامه متعهد می‌دانم و برای اجرای آن از همه کمک می‌خواهم و همه تلاشم را به کار خواهم گرفت.

وی تصریح کرد: از همه کسانی که رقیب بنده بودند، از شخص آنها تشکر و کمک می‌خواهم، از تمام احزاب، جناح‌ها، از کسانی که مخالف بنده هستند، کمک می‌خواهم و هدف ما کار کردن برای ملت و کشور است.

رئیس‌جمهور با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر کسی نظام را هم قبول ندارد به خاطر کشورش پای صندوق رای بیاید، گفت: اگر کسی این دولت را قبول ندارد به خاطر ملت و کشور کمک کنیم و دست یکدیگر را بگیریم. تلاش می‌کنم به آنچه وعده دادم با تمام وجودم عمل کنم./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین