پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:20 - 1396/03/02

واکنش نماینده مجلس به خبر شلیک خمپاره از ایران به سمت پاکستان

دهقانی در پاسخ به این سوال که ممکن است ایران در صورت ورود تروریست ها به سمت مرزها موشک بیندازد، عنوان کرد: برای تعقیب تروریستها ممکن است درگیری هایی پیش بیاید و در دنیا چنین موضوعی طبیعی است.

به گزارش کارگرآنلاین، رسانه‌های پاکستان روز یکشنبه از شلیک چند خمپاره از مرزهای ایران به سمت مناطق مرزی خود خبر دادند؛ بنا به ادعای پایگاه «اکسپرس‌تریبون» دست‌کم ۵ خمپاره از مناطق مرزی ایران به سمت منطقه «تفتان» پاکستان شلیک شده است.

کمال دهقانی فیروزآبادی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با  میزان در خصوص ادعای «اکسپرس‌تریبون» گفت: هیچ گاه از خاک ما به خاک هیچ یک از کشورهای همسایه تعرضی صورت نمی گیرد و نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: ممکن است در ورودی مرز اگر تروریستها یاقاچاقچیان بخواهند اقدامی کنند و داخل خاک کشور شوند، ماموران مرزبانی از همه امکانات شان برای جلوگیری از این موضوع استفاده کنند و در مواردی هم اگر نیاز به تعقیب باشد با هماهنگی طرف مقابل می توانند مجرمان و  قاچاقچیان مواد مخدر و برهم زنندگان نظم و امنیت را تعقیب کنند.

 نماینده تفت و میبد تصریح کرد: برای مواردی مثل تعقیب تروریستهایی که از مرز کشور گریخته و به کشور همسایه می روند، موافقت نامه هایی بین کشورها امضا می شود و ما در سال های قبل چنین موافقت نامه ای را با پاکستان امضا کرده ایم.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: درپاره ای موارد اختیارات قاطعی را هم به ماموران مرزبانی ما داده اند تا بتوانیم قاچاقچیان مواد مخدر و انسان و افرادی را که در مرزها اخلال می کنند را مورد تعقیب قرار دهیم.

دهقانی در پاسخ به این سوال که ممکن است ایران در صورت ورود تروریست ها به سمت مرزها موشک بیندازد، عنوان کرد: برای تعقیب تروریستها ممکن است درگیری هایی پیش بیاید و در دنیا چنین موضوعی طبیعی است.

وی ادامه داد: درگیریهای مرزی بین دو کشور متفاوت است، ممکن است ماموران مرزی دوکشور با هم درگیر شوند اما ماموران مرزی دو کشور ایران و پاکستان با هم هماهنگ هستند و موافقتنامه های رسمی دارند و ما هیچکدام دشمنی ای باهم نداریم و دشمنان اصلی ما برهم زنندگان امنیت و قاچاقچیان هستند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی درباره واکنش ایران به حملات تروریستی در مرزها و اینکه آیا فقط منتظر اقدامات کشور همسایه می مانیم، به میزان گفت: ما از کلیه سطوح اقدام می کنیم به این معنا که اقدامات امنیتی و اطلاعاتی را انجام می دهیم و وزارت خارجه هم روابطدیپلماتیکی را از سرمی گیرد و مقامات امنیتی دوکشور هم مذاکراتی دوجانبه ای را انجام می دهند و هدف ایجاد امنیت در مرزها با همکاری دو کشور است.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین