پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:21 - 1396/03/03

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی:

صندوق های بازنشستگی نیازمند اصلاحات هستند

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: برای پیشگیری از بحران در صندوق های بازنشستگی باید اصلاحات پارامتریک انجام شود. این سازمان در حال بررسی و ارائه پیشنهاد در این زمینه است .

به گزارش کارگرآنلاین، محمد حسن زدا با حضور در برنامه تهران ٢٠ شبکه تهران با بیان اینکه در مقابل افزایش ١٠ درصدی بازنشستگان شاهد رشد ٣ درصدی بیمه شدگان هستیم، افزود: تداوم این وضعیت می تواند منجر به بحران شود.

زدا با بیان اینکه در برخی بازنشستگی های پیش از موعد نیازمند بازنگری هستیم، گفت: از سال ٨٠ که قانون مشاغل سخت وزیان آور به اجرا درآمده است، به تکالیف کارفرمایان برای رفع مشکلات کارگاهها و رفع زیان آوری محیط کار توجه کافی نشده است.

وی گفت: حدود ٣ میلیون نفر بازنشسته و مستمری بگیر در کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند که با احتساب خانواده هایشان به ٥ میلیون نفر می رسند.

زدا با اشاره به افزایش ١٤,٥ درصدی مستمری بازنشستگان حداقل بگیر و ١٢.٥ درصدی سایر بازنشستگان در سال ٩٦ اظهار داشت: با این افزایش یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر مستمری بگیر حداقل بگیر، رقم مستمری آنها از ٨١٢ هزار تومان به یک میلیون و ١٠٠ هزار تومان رسید.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: به فکر بازنشستگان هستیم و برای ارتقای خدمات به آنها تلاش می کنیم.

زدا با بیان اینکه صندوق های بازنشستگی فقط محل پرداخت مستمری نیستند، گفت: بلکه خدمات درمانی و فرهنگی نیز به این افراد ارائه می کنیم.

وی با اشاره به بدهی ١٢٠ هزار میلیارد تومانی دولتها به سازمان تامین اجتماعی افزود: این میزان از بدهی ها در طول سالها انباشته شده است.

زدا ادامه داد: در سال گذشته دولت یازدهم ٩٢٠٠ میلیارد تومان از بدهی های دولت را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرد .

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: برای اولین بار در تاریخ سازمان تامین اجتماعی، یک ردیف در بودجه کشور برای پرداخت ٣ درصد سهم دولت ایجاد شده است که آینده خوبی را برای این سازمان نوید می دهد.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین